Stolt ägare av en ny shoei!!

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Köpte min första hjälm idag.....blev en grå Shoei Z-one stream!! :)

Vart dubelt så dyrt att köpa hjälm än vad jag tänkt mig. Men ångrar det inte..
:tungan
Betala 2700 på REA, ordinarie pris 5400:- :D

Är så jävla skön, rekomenderas verkligen.

Tack o hej, leverpastej!

storcken89 skrev:
Köpte min första hjälm idag.....blev en grå Shoei Z-one stream!! :)

Vart dubelt så dyrt att köpa hjälm än vad jag tänkt mig. Men ångrar det inte..
:tungan
Betala 2700 på REA, ordinarie pris 5400:- :D

Är så jävla skön, rekomenderas verkligen.

Tack o hej, leverpastej!
tjeena . ja köpte en oxå förra veckan det blev en shoei xr-1000 tc-1 ja e skitnöjd med den ja oxå lätt och smidig :tummenupp

Nej det blev inte hälften så dyrt, det blev dubbelt....haha

Hade tänkt att lägga ut ungeför 1500 på en hjälm... men kunde inte hitta nån billigare som var bra, eller lika snygg för heller! :)

storcken89 skrev:
Nej det blev inte hälften så dyrt, det blev dubbelt....haha

Hade tänkt att lägga ut ungeför 1500 på en hjälm... men kunde inte hitta nån billigare som var bra, eller lika snygg för heller! :)
Bra att du tog dig i kragen och köpte en "bra" hjälm, för 1500 hade du fått en moppehjälm på sin höjd.

SKaffa också en ny Z-one för ett par veckor sen. Någon mer än jag som tycker att det är vansinnigt jobbigt att fästa änden på hakremmen i d-ringen efter man dragit åt remmen?
Kanske en vanesak men efter att ha brottats med den ett tiotal gånger håller jag på att bli vansinnig. Men det kanske bara är jag som är fipplig :näsblod
Fin hjälm i övrigt är det i alla fall.

Last edited:
Ankan skrev:
SKaffa också en ny Z-one för ett par veckor sen. Någon mer än jag som tycker att det är vansinnigt jobbigt att fästa änden på hakremmen i d-ringen efter man dragit åt remmen?
Kanske en vanesak men efter att ha brottats med den ett tiotal gånger håller jag på att bli vansinnig. Men det kanske bara är jag som är fipplig :näsblod

Nä, det tycker inte jag är jobbigt eller svårt. Du vänjer dig nog.

Z-One är den enda hjälm jag har testat som har passat perfekt, tråkigt att den skall utgå :(

Dessutom så behöver jag en ny hjälm efter min krasch så jag hoppas jag kan hitta en ny till nåt schysst pris nu...

Ankan skrev:

Jag höll också på att bli tokig på det där! Men nu går det ganska automatiskt, till och med när jag har handskar på mig och kör under tiden, ibland glömmer man ju fästa remmen :huvet Knepet är att trycka inåt och nedåt! :)

Det låter ju betryggande att man vänjer sig vid den där flärpen. :)

Trist med din nya hoj, $noop. Hoppas verkligen du snart är tillbaka i sadeln iförd ny Z-one. (Min polare, Peno, köpte din gamla Kawa av Bike, ser ju väldigt välvårdad ut.)

Mycket svårt att hitta en riktig motorcykelhjälm = glasfiberhjälm för mindre än 3000:- (om de inte e rea förståss) Sen finns det ju massa plast och blandkomposit hjälmar som man får för en 1000-ing och uppåt.. men de e bara skit!!!

Köpte den på touringbutiken i Djurmo, skitbra affär!! Har mycket små prylbögsgrejor och annat man vill ha. Dessutom är det bra service.

Dessutom var det ju för fan halva priset på hjälmen så.. :yoparty
Men det fans inte så många hjälmar kvar av denna modellen tror jag. Så skynda er om ni ska ha en!

Åk dit o kika eller beställ katalogen som jag har läst till sömns många gånger. (är katalogbög) :tungan

Hoztic skrev:
Jag höll också på att bli tokig på det där! Men nu går det ganska automatiskt, till och med när jag har handskar på mig och kör under tiden, ibland glömmer man ju fästa remmen :huvet Knepet är att trycka inåt och nedåt! :)

Jag orkar inte stå och bli förbannad så jag pillar bara in remen under den liksom. Funkar skit bra.
Bytte från Shoei Raid II till en XR 1000. Riktigt nöjd. Men båda hjälmarna är jätte bra tycker jag!

Nån mer än jag som har problem med öronproppar? När jag äntligen fått dem på plats så åker skiten ur när man drar på sig hjälmen. :gnissla
Man kan bli galen för mindre...

/M

RocketQueen skrev:
...
Nån mer än jag som har problem med öronproppar? När jag äntligen fått dem på plats så åker skiten ur när man drar på sig hjälmen. :gnissla

/M
..pilla in propparna längre in så att dom inte sticker ut?

Ankan skrev:

Fan vad skönt att höra att jag inte e den enda....har dock bara haft min hjälm i 2 veckor.

Köpte en Raid II i våras. Kan inte påstå nåt annat än att den håller grymt bra kvalitét. Till och med far min blev riktigt avundsjuk... :hihi

RocketQueen skrev:

/M
När du ska ha in proppen i högerörat så tar du tag i örsnibben med vänsterhand och drar den neråt, då öppnar sig örat och proppen går att stoppa in till roten. Omvänd variant för vänsterörat såklart. Annars kan ni kanske tillämpa tampongtekniken till örat, borde också funka.

RocketQueen skrev:

/M

Dra en buff över öronen...

Kör 3e året med en Z-one, helt underbar kruka i mitt tycke. :tummenupp
Det blir garanterat Shoei igen nästa gång.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla