Stockholmsjävlar...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Så, nu fick jag er uppmärksamhet. Jag behöver er hjälp omgående.

Vart parkerar man i närheten av Nybrogatan 52 i sthlm? Vill inte gå speciellt långt, det kanske är lätt att hitta parkering på gatan en lördag?

Är det långt från Nybrogatan 52 till kungliga hovstallet eller vad det heter, bakom nån stor teater?

Har gps i bilen men jag är inte säker på om den hittar p-hus etc på bästa tänkbara vis och ni kan ju hjälpa mig istället, varför inte liksom så jävla ödmjuk som jag är hela tiden.

Jag har gratis parkeringslappar för kavallerikasern. Finns alltid plats, men de ligger någonstans i flyttlådorna... Orkar du leta?

På Östermalmsgatan finns det alltid plats. Bara att köra upp och ner en gång.

Tackar, då ska det inte vara så jävla svårt att hitta nåt ställe att böka in bilen på då.

I de kvarteren brukar det inte vara problem att hitta plats på gatan ungefär där man vill vara.

Jag trodde det var en tråd för att spy galla på hela fjollträsk, vad besviken jag blev nu...

Glöm inte att dubbelparkera och/eller ställa dig utanför linjerna! Det är viktigt att smälta in, märker de att du är från landet kan du säga adjö till bilen. :mattias

Glöm inte att dubbelparkera och/eller ställa dig utanför linjerna! Det är viktigt att smälta in, märker de att du är från landet kan du säga adjö till bilen. :mattias

Jo, det gäller ju att man hittar två lediga rutor i bredd, så man kan ställa sig mitt emellan som en riktig stockholmare med finbil gör...

ställ dig på gatan, det är fri parkering vardagar efter klockan 17 och på helger, parkeringshus är bara jävligt dyrt, särskilt på östermalm.
Jag bodde på östermalm förut och karlavägen brukar alltid finnas plats på, dessutom är den lätt att "patrullera" efter plats då det bara är att vända i rondellen och fortsätta att leta.

Lite körning mot enkelriktat, några välriktade pekfinger åt några inavlade utbölingar som tror sig vara stockholmare *Stockholmare är man om minst 3 generationer av släkten bor/bott i sthlm före dig* och sen en parkering över linjerna precis som Halogen föreslog.
Så, nu var dagens resa i Stockholm avklarad. Fyfan, jag blir lika glad varje gång jag lämnar bygget :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla