Steve Jobs död

Det är ju tråkigt när folk dör,
men personligen har jag inte gillat något Apple har gjort sedan Apple II.

Apple IIe Schematic - 1.jpg

Apple IIe Schematic - 2.jpg

Apple IIe Schematic - 3.jpg

Apple IIe Schematic - 4.jpg

Last edited:
Det var väl inte mer än några veckor sedan han klev av och lämnade över pinnen i Äpple till någon annan lirare?

Det hela var ju ganska "tajmat" på något olustigt sätt.
Han avgick i augusti (?) och strax därefter går han bort.

Även fast Apple inte är min kopp te så har Steve gjort enormt mycket för den mediala biten i nutid, all respekt för det!

/J

Jag tycker det var häftigt att han fortsatte jobba med det han älskade. Själv hade jag nog sagt upp mig och tagit det lugnt och satt sprätt på ett par miljarder.

4S var lite fint tycker jag också. (For Steve)

"When Reagan was president we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. In Obama's America, no Cash, no Hope and no Jobs."

-Rip

Det var väl inte helt oväntat att den här dagen skulle komma. Det var ingen hoppfull prognos. Troligtvis deligerades hans arbetsuppgifter till ett antal nyckelpersoner inom företaget redan för ett par år sedan. De är nog väl inkörda vid det här laget. Men givetvis är det en tuff period de går igenom när grundaren och den stora visionären gått bort. I närtid kommer nog inget att ske. På sikt återstår det att se hur väl de lyckas förvalta och utveckla Jobs arv.

Steve Jobs personifierar verkligen den amerikanska drömmen. Och det är inte utan anledning. En makalös visionär som verkligen förändrat den digitala världen flera gånger.

Väldigt trist att han är död :/ Utan Steve så är det ju inget mer än en frukt!

Utan tvivel en stor man och en duktig ledare för Apple som har gått ur tiden.

Tyvärr tror jag att Apple kommer att börja gå krabbgång utan Jobs, för många kompromisser i styrelserummet kommer att urvattna varumärket.

Jag kan inte se någon person förutom Steve Jobs "nemesis", Bill Gates, som varit så synonym med sitt företag.

Oavsett eventuella åsikter angående företaget Apple, är 56 år åt helvete för tidigt att ta ned skylten. Jobs har även bevisat att alla pengar i världen inte kan bota sjukdomar av tillräckligt allvarlig art.

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år