Steget efter (tillbaka ifrån?) en R1a

pAz

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
gammel r1:a .. *hittad*
Blev av med min rödvita leksak,, så nu funderar jag på något nytt,, jag gillar att köra r1:a (den gamla fina) tycker att den är bekväm på längre turer o lättkörd i stan, har iofs inte så mycket att jämföra med, men min första hoj (bandit 600) var inte alls lika kul vare sig i stan eller på motorväg.

Dock så tycker inte min bättre hälft att bönpallen på R1:an är något att ha,, så min fråga är, vilken hoj, som gärna får vara billig att försäkra (sporttouring?) kommer jag gilla om jag gillar ur-r1:an? måste väl vara fler som "växt ifrån" eller fått uppmaningar om att byta från högre ort? ;)

Givetvis ska de provköras, men är ju bra att ha något att utgå ifrån

tack de värmde ;) kanske passar dig om du nu vet något om dem?;P
själv så har jag redan en bil

Jag kör idag cbr 900rr från 93 och min fru tycker inte heller om att åka så vi har tittat på Suzuki gsx 650f från 08. Trevlig tycker jag men saknar lite kraft med skjuts. Vettig att försäkra. Jag är 27år, tog kortet sen förra året men bor lite utanför en mellanstor stad i skåne. Helförsäkrat runt 7000kr och halv runt 3600kr

mm, tänkvärt, men är inte de lite väl lite kraft för att åka två långt ( o fort), tänkte ha en hoj som jag har råd att helförsäkra, eller iaf halvförsäkra den här gången, så något äldre än 10 år får de väl bli

tack de värmde ;) kanske passar dig om du nu vet något om dem?;P
själv så har jag redan en bil

Jo hehe :P själv vill jag inte ha en hoj som väger 400kg

Men du skulle kunna kolla in Kawasaki ZZR 1200 eller ZZR 1400. Själv satt jag väldigt bra både som passagerare och förare på zzr 1200.

Vilken prisklass pratar vi om?

Honda VFR kanske...hade min -02 helförsäkrad för strax över 4000 /år kan man åka till världens ände med om man vill o hon sitter bra där bak med...

Honda VFR kanske...hade min -02 helförsäkrad för strax över 4000 /år kan man åka till världens ände med om man vill o hon sitter bra där bak med...

Låter intressant, men hur är,, draget hos en sån? effekten är väl inte så mycket att hurra för men hur är vridet? jämfört med en gammel-r1a

Låter intressant, men hur är,, draget hos en sån? effekten är väl inte så mycket att hurra för men hur är vridet? jämfört med en gammel-r1a

har inte kört nån gammal R1a men jämfört med ktm 640 motard går den som en raket och jämfört med kawasaki zx10-R går den som en dammsugare...

Den går bra och honda är ju kvalitet men de är ju ingen modern sporthoj så att säga..-02 och uppåt har ju v-tec med lite turbokick efter -06 jämnade dom ut turboputten lite..

Kan också säga att de kan bli en VFR för mig igen när de är dags för sporttouring igen ellerFJR kanske,,,

Last edited:
Kawa zx12r skulle jag kunna tänka mig är ett bra alternativ. Inte helt överjävlig försäkring heller (Men allt är relativt). Bättre sittplats för passageraren än på R1 och bra drag i motorn. Lycka till!

har inte kört nån gammal R1a men jämfört med ktm 640 motard går den som en raket och jämfört med kawasaki zx10-R går den som en dammsugare...

Den går bra och honda är ju kvalitet men de är ju ingen modern sporthoj så att säga..-02 och uppåt har ju v-tec med lite turbokick efter -06 jämnade dom ut turboputten lite..

ok, låter som en kandidat för provkörning, dock så tyckte jag att min gamla var direkt tråkig bara jag satte på orginal-sliponet för besiktning, men får väl hoppas att jag hinner "glömma" hur de känndes ;)

mm, tänkvärt, men är inte de lite väl lite kraft för att åka två långt ( o fort), tänkte ha en hoj som jag har råd att helförsäkra, eller iaf halvförsäkra den här gången, så något äldre än 10 år får de väl bli

thunderace= 1000, 145hk (har jag för mig)
thundercat=600, ca 100 hk eller var det runt 90

thunderace= 1000, 145hk (har jag för mig)
thundercat=600, ca 100 hk eller var det runt 90

thunderace går väl att få lite mer fart på med? ;) känner iaf nån som fått sin luftburk moddad så den ger (enligt honom) en hel del extra,

men frågan är väl hur den räknas i försäkringsklass.. är den en sport-tourer?

en sport tourer som kanske är värd att kolla närmare på är nog yamaha FJR 1300.
145 häst om jag ej är helt fel i minnet. så borde väl flytta påp sig rätt bra + att tjejen sitter bekvämt.

kollade upp både vfr o sprint st på bilsport o mc, 12k drygt för båda helår/hel, visst billigare än r1an, men trodde de skulle gå o få lägre, 06 båda

En Suzuki RF900 kan nog passa in på herrns önskemål. 135 glada ponnys som släpar er fram genom landskapet.

Snygg är den också...

1996_RF900R_red_600.jpg

Back