Starta handtagsvärmarna del 4. Söndag 16/2, 11:00 McD, Upplands Väsby

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Den spännande följetången fortsätter:

På söndag kommer en riiktig värmebölja. Hela +7C och sol är utlovat. Riktig svensk sommar alltså :tummenupp

Lite asfalt och grus i kul kombination, med något fikastopp under färden är planen. Jag behöver vara hemma igen vid 15:00 så turen blir inte toklång.

Kolla här vid 10- tiden. Slår vädret fel så blir det kanske ändring i planerna.
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Det vore kul om vi blev några stycken Det är väl många som har året-runtförsäkring
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det vore kul om vi blev några stycken Det är väl många som har året-runtförsäkring

De andra är ena veka stackare. :hihi Det är curlinggenerationen som börjar växa upp nu. Om man inte klär på dem och sätter dem på hojjen så orkar de inte åka hoj. :lol
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det är ju frestande att hänga på, men det där med grus är inte så lockande :näsblod

Jag kan anpassa turen efter delltagarns önskemål. Kommer det folk som inte vill åka grus så kan vi hoppa över det. Sedan är inte asfaltsvägarna sandfria heller. Det skall man komma ihåg.

Så här års handlar det mera om att komma ut och åka. Exakt var och hur man åker är inte så viktigt tycker jag, bara vägarna svänger.
 
Last edited:

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
De andra är ena veka stackare. :hihi Det är curlinggenerationen som börjar växa upp nu. Om man inte klär på dem och sätter dem på hojjen så orkar de inte åka hoj. :lol

Glöm inte att du är på sporthoj.com ;) Det är som att fråga på fiskeforum.com varför det är så få som vill hänga med ut o plocka svamp... eller tänker du verkligen ta CBRn på lördag :fakta
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Glöm inte att du är på sporthoj.com ;) Det är som att fråga på fiskeforum.com varför det är så få som vill hänga med ut o plocka svamp... eller tänker du verkligen ta CBRn på lördag :fakta

Äsch! Vi är ju en del som kombinerar det bästa av två världar, eller temporärt pensionerat oss från plastraketerna och hittat glädjen i att åka runt i smutsen. Hoj ska köras i ur och skur, inte bara när solen skiner och vinden blåser från rätt håll.

Fortsätt annonsera körningarna Ragge, jag är väldigt pepp att hänga på. Den tidiga säsongsstarten har tagit mig på sängen. Hojen är fortfarande vinterförvarad, oservad samt läcker vätskor lite varstans. Så det dröjer ett par veckor innan jag är startklar.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Glöm inte att du är på sporthoj.com ;) Det är som att fråga på fiskeforum.com varför det är så få som vill hänga med ut o plocka svamp... eller tänker du verkligen ta CBRn på lördag :fakta

Ähh... skyll på det va. :7peta Vem tror du att du lurar? :hihi Det är ju långt ifrån alla på detta forum som enbart åker plastraket. Det är ju så här års man skall slita på sin sekundärhoj. Kom igen nu farbror, var det inte du som skulle komplettera ditt garage med en 640 Adventure?
 

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
Fan att jag inte har något framdäck till hojen :( , får hoppas på att nästa gång passar
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Ähh... skyll på det va. :7peta Vem tror du att du lurar? :hihi Det är ju långt ifrån alla på detta forum som enbart åker plastraket. Det är ju så här års man skall slita på sin sekundärhoj. Kom igen nu farbror, var det inte du som skulle komplettera ditt garage med en 640 Adventure?

Blev busbil istället för en offroadare, så blir jö bitter o provocerad när man saknar äventyrshojen o kan haka på :7peta.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Blev busbil istället för en offroadare, så blir jö bitter o provocerad när man saknar äventyrshojen o kan haka på :7peta.
Flest prylar när man dör vinner. En gammal äventyrshoj från 90- talet kostar knappt pengar. Bara att köpa :)
 

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Sannolikheten att våran Fille dyker upp borde väl vara rätt stor :fakta

Nja Ullis, jag har lite långt till Donken Väsby just nu. Det är typ 1000 mil dit:rolleyes: Här jag är behövs inga handtagsvärmare (30 grader varmt). Alltså, jag är i Asien:hej
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Nja Ullis, jag har lite långt till Donken Väsby just nu. Det är typ 1000 mil dit:rolleyes: Här jag är behövs inga handtagsvärmare (30 grader varmt). Alltså, jag är i Asien:hej

Det går ingen nöd på dig. Det har vi förstått :) Du får nog äventyr nog i Vietnam.
 

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Ort
Kista
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
jag har året runt på bägge hojjarna! MEn saknar handtagsvärmare! samt vaknar sent som fan(natt jobbare:fyllisar).

Tänker ut o köra en liten tur imorgon. Efter regnet i eftermiddan tänkte jag. Tänkte bara åka runt på småvägar så jag inte fryser som attan. Som sagt en liten jävla tur, om någon vill haka på i kista är det bara höra av sig. Kan tom låna ut andra hojjen(sliten bakdäck på yaman dock).
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top