Sportig tourer..?

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS500E
Funderar på att skaffa en lite störra hoj till nästa säsong då min lilla 500 mest lämpar sig för buskörning i närområdet. Frågan är om jag letar efter en omöjlig mc då jag vill att den ska ha följande kvalifikationer:

1. Bekväm att åka långt och med passagerare och packning.
2. Sportig nog för att vara kul att dra ensam med på småvägarna.
3. Billig i inköp < 45.000 SEK
4. Inte klass 7, helst klass 5 men klass 6 kan väl gå.

Någon som har idéer på kandidater som uppfyller kraven?

Finns bara ett alternativ för dig: Honda VFR 750F. För 45.000 kan du få ett fint ex från 91-93. Troligen världens bästa motorcykel.

FZR 1000 -91-93, gxr1100 90- 94, båda har nästan 150 kusar men väger över 210 kilo. eller varför inte köpa en V-max. :tummenupp

Glöm för allt i världen inte bort CBR600F. Vilken som helst från 1991 och framåt passar in på din beskrivning. Köpa min?

VFR verkar ju schysst, är den verkligen inte klass 7? Finns det andra cyklar som kan tävla med VFR eller är det den enda rätta? :)

Mattias skrev:
Samma fråga kan ju då ställas om VFR. För övrigt kör jag ifrån dig med ena handen på ryggen. Easy.

Vet du vad det mest irriterande är? Att jag inte ens kommer att försöka motargumentera dig, för jag vet att du har helt rätt. :hej

gs500e skrev:
Funderar på att skaffa en lite störra hoj till nästa säsong då min lilla 500 mest lämpar sig för buskörning i närområdet. Frågan är om jag letar efter en omöjlig mc då jag vill att den ska ha följande kvalifikationer:

1. Bekväm att åka långt och med passagerare och packning.
2. Sportig nog för att vara kul att dra ensam med på småvägarna.
3. Billig i inköp < 45.000 SEK
4. Inte klass 7, helst klass 5 men klass 6 kan väl gå.

Någon som har idéer på kandidater som uppfyller kraven?

Glöm allt vad de andra skrivit. Jag har den perfekta lösningen.

TRX850! ( ja, jag vet att jag börjar bli tjatig.)

Den uppfyller alla dina krav.

1. Bekväm. Jag är 185 cm och åkte ner till Assen utan problem. Tankväska och surrad packning på bönpallen.
2. Sportigare än de flesta tror. Funkar jättebra på bana. Du får ju stryk rakt fram men i kurvorna hänger den på det mesta.
3. Är ngt övervärderad i Sverige men runt 50 000 får du en för. I Tyskland finns den för betydligt mindre om man orkar importera.
4. Försäkringsklass fem. Jag betalar 3500 för helår/helförsärking.

Konstigt att ingen nämnt Kawa än.
Min ZX6a passar in på allt du säger och ser dessutom sportigare ut än alla dom alternativ som nämnts (ja, inkl dig Goodstuff!)

1. Jag har haft mkt folk bakpå (dock bara en i taget) o det funkar bra. Köra långt funkar bra pga den moderata körställningen.

2. Har klört min cykel mkt på bananen nu o det funkar jättebra. Det är bara på rakorna man blir avhängd en aning av dom större nyare hojarna. Resten beror på chaffören =)

3. Tror min är en klass 6, jag betalar 4.3** :- hel/helår.

CorbenDallas skrev:
Konstigt att ingen nämnt Kawa än.
Min ZX6a passar in på allt du säger och ser dessutom sportigare ut än alla dom alternativ som nämnts (ja, inkl dig Goodstuff!)
--edit--

Va fan nu då? Sicket påhopp. :crash

OK, följande verkar ju intressant:

VFR 750
CBR 600
ZX6

Orkar en 600 med två personer på någon längre tur eller är VFR'en helt enkelt oslagbar? Finns ju CBR 600 till okidoki priser.

Puhhh har folk fortfarande inte fattat att en 600cc med 100 eller mer inte är lika slö som en mopped när man har passagerare??? :fakta Jag o tjejen åker ganska ofta ihop på min thundercat och det går hur bra som helst.

gs500e skrev:

VFR 750
CBR 600
ZX6

Orkar en 600 med två personer på någon längre tur eller är VFR'en helt enkelt oslagbar? Finns ju CBR 600 till okidoki priser.

prova en äldre ninja600, snacka med tylösand-tobbe, han dyker väl upp nångång snart på helgerna då är det bara och fråga.

gs500e skrev:

VFR 750
CBR 600
ZX6

Jag säger det igen. TRX 850!

gs500e skrev:

VFR 750
CBR 600
ZX6

Min 600 orkar med två pers utan några större problem. Den sackade rätt rejält när jag hade en polare bakpå, men en lätt liten flicka bakpå är inga konstigheter... och vem vill ha nåt annat bönpallen???

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back