Snart är det vår!

roke

På jobbet är det jag som bestämmer hemma
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
ingen
Fyfan. Även om det känns tungt nu så börjar det i alla fall bli ljusare.:)

Minus 19° ute nu, vilket nästan kan betraktas som kvalmigt:rolleyes: med tanke på senaste tidens stränga kyla.

Jag är så trött på vinter snö och köld så det är inte klokt.:mad:

Men jag har på känn att skåningarna när som helst börjar lufta sina hojar på premiärrundor och då är det ju inte lång tid kvar.
Jag startade min hoj häromdan och tokgasade i garaget.:)

Tyvärr så är jag den enda som kör härnere:död Ja och Ripster då men han fryser ju så satans mycket:gnissla

Det är lite ensamt men ge det några veckor så är vi nog igång ordentligt bara termometern kryper över 0:an:)

Fan att man inte bodde i skåne då, jag har 9 minus minst, lite snö och en jävla massa is.. känns som att den här vintern har varit väldigt lång

Ja de är riktigt galet va man är sugen!

Förra året körde man moped till jobbet, frös k*ken av sig!
Men bättre än att stå och vänta vid busstationen och knö bland massa goingar.

Tror man skall ut och rulla så fort tempen stiger lite över 5-6 grader!
blir som att köra motorcykel i sitt eget kylskåp, perfekt! :tummenupp

Har lagt märke till de senaste dagarna att solen har börjat smälta snön trots - 6 grader i luften, så nog är våren på gång alltid. Snart är det 1:a mars och då är det en månad kvar till första april och då är det hojsäsong!:banana (gäller att tänka positivt)

Så jävla lååååååååååååång och kaaaaaaallll som den här förbannade jävla dretvintern har varit så vore det ju f-n om inte varenda fästing, mördarsnigel, dvärgbandmask och allt annat meningslöst kryp dog ut...

Befinner mig i Skåne för jobb och här är det iaf barmark, vilket är mer än vad Stockholm kan erbjuda. Fast där slutar dock fördelarna med Skåne.

Våren infann sig ur administrativ synpunkt redan 1/2 då hojen ställdes på samt försäkrades :D

Fan att man inte bodde i skåne då, jag har 9 minus minst, lite snö och en jävla massa is.. känns som att den här vintern har varit väldigt lång

Kan trösta dig med att i nordöstra skåne snöar det rejält nu och vi har -11 grade just nu.

-30 kring kl 9 imorse. Snödrivan ute på gården börjar närma sig 4½ meter på höjden.

Nä, det är långt kvar än till vår...

Jag avundas dig inte. -30 fy fan

Går det inte att köra hoj innan Skånes SVT lastar jag fan hojen på släp och kommer ner.

Jo, är vår snart då jag äntligen har börjat renovera klart hallen. Skjutit på det hela vinter, men nu när det snart är dags att åka MC på kvällarna måste jag ju bli klar! :)

Ljust till 17.00 nu iaf, bara den där förbannade permafrosten kan släppa nån gång.

Fanimej härlig inställning du har !!! du är hjärtligt välkommen.
ps. kom ner ändå, körde min första SVT förra året sjukt härlig event.

Ja va fan kanske man ska göra är ju röd dag 1 maj sen kan man passa på att hälsa på brorsan.

Back