Hej,
Jag har ett problem som någon här på forumet känner till och kan hjälpa till med.
Jag har problem med slirande koppling på min Yamaha YZF600R Thundercat -98.
Förra säsongen började den slira och då byttes de dåliga lammelerna.
Den slirade fortfarande så då byttes den nyligen bytta oljan (som samma säsong bytts av Yamahacenter i Gbg) till ett annat märke, men den slirade fortfarande.
Då byttes kopplingsfjädrar till starkare fjädrar. Nu slutade kopplingen att slira.
Nu i år har jag igen bytt olja och då börjar den slira igen (efter att jag kört ungefär 10 mil).
Är Thundercaten väldigt känslig när det gäller olja?
Förra året fortsatte den ju att slira även att oljan byttes.
Det kanske ligger något annat fel bakom som de starkare kopplinsfjädrarna lyckades dölja...
Några tips?
Tack på förhand.
Mvh
Björn
Jag har ett problem som någon här på forumet känner till och kan hjälpa till med.
Jag har problem med slirande koppling på min Yamaha YZF600R Thundercat -98.
Förra säsongen började den slira och då byttes de dåliga lammelerna.
Den slirade fortfarande så då byttes den nyligen bytta oljan (som samma säsong bytts av Yamahacenter i Gbg) till ett annat märke, men den slirade fortfarande.
Då byttes kopplingsfjädrar till starkare fjädrar. Nu slutade kopplingen att slira.
Nu i år har jag igen bytt olja och då börjar den slira igen (efter att jag kört ungefär 10 mil).
Är Thundercaten väldigt känslig när det gäller olja?
Förra året fortsatte den ju att slira även att oljan byttes.
Det kanske ligger något annat fel bakom som de starkare kopplinsfjädrarna lyckades dölja...
Några tips?
Tack på förhand.
Mvh
Björn