Skulle nån vänlig själ ha tid och hjälpa mig byta slipon?

maccan#22

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
r1 -04
Tjena, tänka kolla om det finns nån vänlig själv som skulle ha 10-15 min till övers och hjälpa mig byta mitt slipon, saknar verktyg för det och måste besikta åkdonet nu veckan som kommer...

Tack på förhand!

Har du kollat under sadeln? Där brukar du ha diverse verktyg till hojen. Sen är det inte så pilligt, inte för mig iaf, tog 40 minuter att skruva och jag är sjukt o teknisk lycka till :)

Ja dom verktygen hjälper mig tyvärr inte, jag klarar nog av det själv bara jag får låna verktyg :)

Ok, då rekommenderar jag en tripp till biltema så kan du köpa en sån låda för 400:- och där finns alla verktyg i universum, lite vuxenlego om man nu vill kalla det så man bygger ihop olika kombinationer. :)

Jag har varit nöjd med min :)
Lite långt till Stockholm, annars hade du kunnat låna verktyg av mig

Alternativt kanske du kan fixa fram Ddkillers och sätta i ljuddämparen så den blir tystare.. :)

Last edited:
Jag har 2 såna verktygsväskor, en blå och en svart. Smidigt att öppna upp dom när man ska skruva lite på hojen :tummenupp

Det som är lite skrämmande är inte inte någon har skrivit "Inga problem, jag kommer och hjälper dej"
Jag bor 35 mil bort annars hade jag varit där....

Klart du ska ha hjälp! Har verktygsskåpet i vanen så antingen tar du till Täby eller så får du PMa ett bättre förslag, är troligen hemma större delen av dagen imorn

Har det inte löst sig är det bara att skicka ett PM så ordnar vi det :)

"Inga problem, jag kommer och hjälper dej". Bor också i city, så är det inte löst så hojta till

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort