Sjukt varv på Dundrod!

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ståpäls hela veckan !!
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Himla tur att dom satt skumgummi på telefonstolparna.

Jag såg något gammalt klipp från IOM (tror jag) när dom vadderade telefonstolparna och ställde ut lite höbalar, men reporten ifrågasatte nyttan då det var stenmur på båda sidorna av vägen, då tog gubben från telebolaget ut pipan och sa "Har du någon aning om hur jävligt det är att byta en stolpe i den här steniga terrängen"

Dom som har sett IOM TT hela sitt liv blir nog lite kärva och härdade
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Galet Supersportrace vid årets NW200... sista varvet är svettigt!
Dundrod är tyvärr inställt i år och framtiden är oklar... :(
Men i länken ovan finns ett varv med Peter. Ljudet ska vara fullt, dvs till 11! ;)
1653579274391.png

Men i årets NW200 var det tätt mellan Lee Johnston och Davy Todd. ?

1653578786749.png

Peter Hickman var inte med så tyvärr blev det ingen Triumph Triple som vann.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
De här pöjkra sitter mer på hojen än de gör i motogp där de hänger bredvid. Beror det på underlaget?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
De här pöjkra sitter mer på hojen än de gör i motogp där de hänger bredvid. Beror det på underlaget?
Det är bra underlag/asfalt där. Typ bättre än Svenska banor men kanske inte i närheten av MotoGP standarden. Banan används som vanlig väg vanliga dagar och speciellt genom Quarterlands så om det regnar kan det vara halare pga att traktorer/lastbilar kört där och spillt lite diesel.

Skillnaden är nog mera att typen av kurvor skiljer mot MotoGP banorna. Många är väldigt snabba där man vill göra sig så liten bakom kåpglaset det går och sen är det tvära kurvor där hastigheten är väldigt låg.

Det finns dock andra RRR banor där vissa förare gör arbågsskrap på. Men inte så vanligt.
 
  • Gilla
Reaktioner: RN

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Davey Todd hade armbågsskrap igår på IoM TT träning.
Screenshot_20220530-213123__01.jpg
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Härlig fight!

(noterar: både Hickman o Johnston har underbett..o även Harrison har en tendens där)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är bra underlag/asfalt där. Typ bättre än Svenska banor men kanske inte i närheten av MotoGP standarden. Banan används som vanlig väg vanliga dagar och speciellt genom Quarterlands så om det regnar kan det vara halare pga att traktorer/lastbilar kört där och spillt lite diesel.

Jag kollade en "onboard" där en snubbe hade satt kamera på kåpan filmandes franhjul och gaffel, och fy satan vad den stackars gaffeln fisk jobba.
Lägg till det några korta luftfärder för hela hojen.

Man bör nog byta mjölk i gaffeln och tätningar innan man funderar på att ställa upp.
(den enda gaffel jag har "renoverat" såg ut att vara fylld med smutsig mjölk, dvs, vatten och okänd olja)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jag kollade en "onboard" där en snubbe hade satt kamera på kåpan filmandes franhjul och gaffel, och fy satan vad den stackars gaffeln fisk jobba.
Lägg till det några korta luftfärder för hela hojen.

Man bör nog byta mjölk i gaffeln och tätningar innan man funderar på att ställa upp.
(den enda gaffel jag har "renoverat" såg ut att vara fylld med smutsig mjölk, dvs, vatten och okänd olja)

Låter inte som han körde Dundrod? Den är som en GP bana i slät fin asfalt och finns inga hopp alls där. Har själv kört där 5gg så har lite koll. ;)

Den värsta banan på ojämnhet jag kört är Killalane nere i Irland. Där sprack avgasrör, varvräknarhållaren, kylarfästet och ryckutjämnarfästena i fälgarna. Eftersom det var sista racet på året så servades gaffeln ändå. Så tänkte inte så mycket på hur den oljan såg ut.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Låter inte som han körde Dundrod? Den är som en GP bana i slät fin asfalt och finns inga hopp alls där. Har själv kört där 5gg så har lite koll. ;)

Den värsta banan på ojämnhet jag kört är Killalane nere i Irland. Där sprack avgasrör, varvräknarhållaren, kylarfästet och ryckutjämnarfästena i fälgarna. Eftersom det var sista racet på året så servades gaffeln ändå. Så tänkte inte så mycket på hur den oljan såg ut.
Ahh, nej, det var Isle of man TT jag tittade på.

Jag tyckte synd om gaffeln som fick jobba så hårt, och där finns det nog myckt tid att tjäna för dom som får till fjädringen perfekt.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Det är väl fördelaktigt med underbett, bara skopa in luften ;):D
Jag tänkte att det fyller ut mot hjälmens käkdel och minskar turbulensen där.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top