Sinnpajsfilmen

Fattar inte att de kommer undan med den här typen av stölder med tanke på hur fördomsfulla folk i allmänhet är mot den här gruppen människor. Det är rätt uppseendeväckande att komma in i en butik med en stor kjol och ett par vänner hack i häl. Som butiksinnehavare/personal hade jag nog bett dem vända vid dörren om jag inte haft möjlighet att hålla dem under uppsikt.

Är det konstigt att Romerna är illa omtyckt runt om i Europa?

Fattar inte att de kommer undan med den här typen av stölder med tanke på hur fördomsfulla folk i allmänhet är mot den här gruppen människor. Det är rätt uppseendeväckande att komma in i en butik med en stor kjol och ett par vänner hack i häl. Som butiksinnehavare/personal hade jag nog bett dem vända vid dörren om jag inte haft möjlighet att hålla dem under uppsikt.

Är det konstigt att Romerna är illa omtyckt runt om i Europa?

Och det tycker du är värt 80.000 för affärsinnehavaren? Att ta det beslutet? Plus alla hot och trakasserier han får utstå, både av zigenare och AFA? Som om de inte hade nog med djurrättstöntarna.

Och varför de är hatade i hela Europa, det beror så klart på okunskap och fördomar. Silvio forever säger jag bara, den mannen borde leda hela Europa.

http://politisktinkorrekt.wordpress...antarna-fyra-zigenarkvinnor-far-80-000-spann/

Last edited:
Och det tycker du är värt 80.000 för affärsinnehavaren? Att ta det beslutet?

Och varför de är hatade i hela Europa, det beror så klart på okunskap och fördomar. Silvio forever säger jag bara, den mannen borde leda hela Europa.

http://politisktinkorrekt.wordpress...antarna-fyra-zigenarkvinnor-far-80-000-spann/

Du läste väl mitt inlägg i den andra tråden om Romerna i Italien?

Det finns säkert mycket fördomar och okunskap, men jag tror inte att de fått ett sådant rykte om det inte låg en sanning begraven. Givetvis bör man inte dra alla över en kam, men det är nog inte så enkelt om du är en simpel butiksinnehavare som redan lever på marginalerna.

Jag vete fan om jag inte tagit böterna om jag inte haft möjlighet att hålla dem under bevakning i butiken. Beror givetvis på vad jag säljer för typ av varor. Om det vore exklusivare varor hade jag helt klart gjort det. Men det finns ett smidigt sätt att komma runt diskriminering. Man kan ju be dem komma in i butiken i omgångar om man inte har tillräckligt med personal. Det är precis så många butiker som säljer exklusivare produkter gör. Ser inget diskriminerande i det. Pälsbutiken kanske skulle kunna lösa det hela på ett sådant sätt, men han var antagligen rätt så trött på stölder misstänker jag.

Du läste väl mitt inlägg i den andra tråden om Romerna i Italien?

Det finns säkert mycket fördomar och okunskap, men jag tror inte att de fått ett sådant rykte om det inte låg en sanning begraven. Givetvis bör man inte dra alla över en kam, men det är nog inte så enkelt om du är en simpel butiksinnehavare som redan lever på marginalerna.

Jag vete fan om jag inte tagit böterna om jag inte haft möjlighet att hålla dem under bevakning i butiken. Beror givetvis på vad jag säljer för typ av varor. Om det vore exklusivare varor hade jag helt klart gjort det. Men det finns ett smidigt sätt att komma runt diskriminering. Man kan ju be dem komma in i butiken i omgångar om man inte har tillräckligt med personal. Det är precis så många butiker som säljer exklusivare produkter gör. Ser inget diskriminerande i det. Pälsbutiken kanske skulle kunna lösa det hela på ett sådant sätt, men han var antagligen rätt så trött på stölder misstänker jag.

Nä jag kommer inte ihåg om zigenare i italien. Varför snackar alal romer plötsligt? Är zigenare också nedsättande i PK-sverige nu?

Jag drar ingen över någon kam som inte bevisat sig förtjäna kammen, den som har sådana där kläder förtjänar kammen. Det samma med "de andra" vi alltid tjatar om. Zigenarkläder, ninja-outfit och naziuniform är samma skit.

Borde man inte stötta Skinnmäster förresten?
Intresse? Jag kan ordna administrationen.

Och det tycker du är värt 80.000 för affärsinnehavaren?

Läste domslutet och det kostar affärsinnehavaren lite mer än 80 000 kr. Han ska dessutom betala rättegångskostnaderna på ca 50 000 kr. Allt som allt strax över 130 000 kr.

Rätt obehaglig historia även om man bortser från böterna.

--------------------------------------------------------------------------------------

DOMSLUT

1. Skinnmäster ska till envar av x, y,
z och p betala skadestånd med 20 000 kr jämte ränta enligt 6 §
räntelagen (1975:635) från den 26 november 2008 till dess betalning sker.

2. Skinnmäster ska ersätta Diskrimineringsombudsmannen för
rättegångskostnader med 53 960 kr, varav 45 086 kr avser ombudsarvode, jämte ränta
enligt 6 § räntelagen från denna dag till dess betalning sker.

Dessa Zigenare, dem har jag inte mycket över för. Stjäl, bråkar och ställer till med besvär i största allmänhet. Jag kanske är fördomsfull, men det kan jag leva med... :tummenupp

Dom gillar ju även att sälja hästar och bilar. Men vem köper en bil (eller en hest) av en Ziggis idag? Måste ju vara någon som e duktigt naiv iaf.

Ja dom vill bli kallade Romer nuförtiden. Tattare vill bli kallade Resandefolk. Lapparna vill bli kallade Samer. :gnissla

Fel, folk som har en mosters mormors kusin som är "Same" är extremt petig med att bli kallad just "Same".

Lappgubbarna uppe på fjället kallar tom sig själva för lapp.

Har aldrig upplevt någonting positivt med zigenare faktiskt. Otrevliga när man ber att få gå förbi, står och skriker till varandra. Här i Umeå har vi några tattare som sitter och spelar dragspel utanför systembolag eller mataffärer och man bli bara mer och mer irrierad på dem. Blir inte bättre när de bara spelar någonting som knappt har någon melodi öht. Övervakningsfilmen är ju ännu ett bevis över hur de är.

I fallet Zigenare så drar jag faktiskt alla över en kam... Verkar som att i deras uppfostran får dom lära sig att det bara är att ta det du vill ha...
Och att försöka föra en diskution utan att skrika, verkar vara svårt för dom oxå...

Zigenar-temat

Kom just hem från en lång citypromenad.
Jag minns på rak arm sju (7) zigenare som satt och tiggde, samt en dragspelare. Detta är dock inte sinnpajszigenare, det är rumänska bluff-zigenare.

Lyssna på polisen i inslaget.

"Kulturtypiska klädslar där man ofta använder de här just för att få med sig gods..." :rofl:lol

Ja, det är hemsckt hur rasistiska alla som befinner sig i verkligheten(tm) är. :eek:
Kanske något som du och bonny kan lägga ½ arbetsvecka på att dementera. :D

Last edited:
Varför heter det "Lantbrukarnas riksförbund" istället för "Böndernas riksförbund"?

Jag tvivlar starkt på att särskilt många säger "Lantbrukare" till vardags.

Nu är vi lite OT men:

Det är väl som i alla sammanhang att de som vill vara lite fina kallar sin lantbrukare, samer o.s.v medan de flesta bönder och lappar skiter i vilket. :D

Back