SE P1i köpa eller inte?

Tja jämfört med andra affärslurar från SE som tex P990 och M600 så är denna sjukt mycket snabbare i menyerna ialla fall. Sen ingår Exchange Active Sync så man slipper tanka ner skiten på den.

Nöjd, haft min i snart 2 månader. Min första smartphone så jag tycker den är lite seg i operativet, men tydligen blixtrande snabb jämfört med tidigare SE-lurar.

Kör WLAN hemma och använder telefonet i det nätet. Ringer gratis med fring :D

Visserligen saknas turbo-3G i luren, men det är inget jag saknar. Den GPS som följer med har jag större nytta av :tummenupp

Med tanke på priset så tycker jag det är köpläge. En HTC med t-bord kostar mycket mer och har dessutom WM-operativ.

Last edited:
Chefen är inne på sin fjärde P1 nu, den första köpte han för drygt 2månader sen om jag inte minns helt fel..

Chefen är inne på sin fjärde P1 nu, den första köpte han för drygt 2månader sen om jag inte minns helt fel..
Trodde jag skulle behöva byta också efter 4 veckor när den vägrade starta :huvet

Men det räckte med att köra uppdateringstjänsten och installera om samma version av operativet :tummenupp

Råkade förmodligen ut för virus...

Tycker också den verkar grymt prisvärd.... Kommer att använda installera GPS antennen fast i bilen om jag skaffar den!

Kan man använda pennan när man ska skriva tex. ett SMS?
Hur är antenn mottagningen på den? Bor mitt i skogen o min Nokia 6300 som jag har idag har mycket sämre mottagning än min förra SE K800i.

Tycker också den verkar grymt prisvärd.... Kommer att använda installera GPS antennen fast i bilen om jag skaffar den!

Kan man använda pennan när man ska skriva tex. ett SMS?
Hur är antenn mottagningen på den? Bor mitt i skogen o min Nokia 6300 som jag har idag har mycket sämre mottagning än min förra SE K800i.

Ja det kan man och det funkar riktigt bra !:tummenupp

Jag har haft den i några veckor och är mkt nöjd hittills. Lagom affärsmässig och lagom leksak. Kalendern är super och jag använder filmspelaren dagligen. Jag har inte ens installerat Wafinder som följde med, utan jag slängde in TomTom direkt och den är kanon.
Tog lite tid innan man vande sig vid mini-qwerty-knapparna, men nu känns de bra! :tummenupp

grymt bra lur bytte från P990 till denna för en månad sedan och är helnöjd:tummenupp

Men upplever ni att den är "slö" i menyer osv. någon sa att det skulle ta 3 gånger så lång tid att läsa ett sms jämfört med en "vanlig" mobil!

Men upplever ni att den är "slö" i menyer osv. någon sa att det skulle ta 3 gånger så lång tid att läsa ett sms jämfört med en "vanlig" mobil!

Öppnar du sms för första gången kanske det tar lite tid... när det ligger igång som en process så är det ju inga problem. Har ju 160mb ram eller nåt så du kan ha en hel del igång..

Nja, visst är den ibland "slö" jämfört med en vanlig mobil. Men anledningen är ju att den fungerar mer som en dator, när du startar ett program tar det ju lite tid. Att öppna en annan fil när programmet väl är igång går fortare...

Sen kan man kanske tycka att de kunde kostat på processorn lite mer kraft, men då hade den ju blivit dyrare också :)

Japp, jag känner att den ibland är slöare än tidigare mobiler jag haft. Men absolut inget jag stör mig på. Som det redan sagt så kan man ha många processer igång samtidigt. Känns lite som när man gick från dos till windows. :)

P1 är blixtrande snabb om man jämför mot P990 iallafall men inte lika snabb som en vanlig mobil:tummenupp

min hänger sig titt som tätt med resultat av att jag måste starta om den, har haft den i ca 2 veckor, får väl gå in med den till telia men då lär man bli utan nalle i några veckor så än så länge står jag ut med att få starta om den lite då å då:gnissla

min hänger sig titt som tätt med resultat av att jag måste starta om den, har haft den i ca 2 veckor, får väl gå in med den till telia men då lär man bli utan nalle i några veckor så än så länge står jag ut med att få starta om den lite då å då:gnissla

Uppdatera den via sonyericssons uppdateringstjänst? Kommer ju nya mjukvaror titt som tätt. Och det är stor skillnad i snabbhet osv..

Uppdatera den via sonyericssons uppdateringstjänst? Kommer ju nya mjukvaror titt som tätt. Och det är stor skillnad i snabbhet osv..

ahhh ok ska testa det:tummenupp

Ja gsäger så här, köp en och du kommer inte bli besviken. Men dock ska man veta att en smartphone alltid är lite slöare än en vanlig telefon, dock kan den så mycket mer!

Har haft min i minst två månader och är sjukt nöjd, e-post och kalendern är grymt bra, dock så är kameran lite sisådär, kommer inte överens med den, men annars P1i :yoparty :yoparty :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!