Sachsenring 95 db

• Thread starter Thread starter BC
  • Start date Start date

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Moriwaki
Jobbigt värre...orginalsystem som gäller på sachsenring 13-14 sep.....Helt otroligt.asså.

mög, du får ölskrika på kvällarna som kompensation.

repetera detta tack..
kajbsladd.JPG

Tror du måste ha originalluftfilter också (hur de nu kollar det) och det är stenhårt. Jag var där för några veckor sedan och det var inte ens någon ljudmätning, hade du inte originalsystem så släpptes du inte ut. Att system är gatgodkända eller har db-killers spelade ingen roll.

Till och med Muggeridge körde med originalsystem på sin IDM-Honda.

Jag ska dit torsdag/fredag veckan som kommer med en annan arrangör (Speer) så jag kan rapportera om det är någon skillnad mellan arrangörer.

Har ni hyrt box? Jag vet inte hur det är med el i boxarna men om ni inte har det så kan det vara ont om vanliga elluttag, det fanns mest bara trefas och sådana där campinguttag (cee 16a eller vad de nu heter, de där med tre pinnar).

Bortsett från det ovan så kommer ni att få köra en fantastisk bana, av de jag har kört tycker jag att Sachsenring är den roligaste! Ta det lugnt på första varven bara, det är många luriga kurvor med dolda ingångar/utgångar och några nyper i utgången. Det är inte ovanligt med avåkningar på första varven.

Last edited:
I informationen jag har fått dagarna innan står det upprepade gånger att endast originalsystem (och luftfilter) är tillåtet, inga eftermarknadssystem oavsett om de är gatgodkända, har db-killer osv.

Back