Söker cbr/gsxr/yzf/zx/z till vettigt pris

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Hej

Är i dagsläget ute efter ny hoj.

Tyvärr är alla hojar på blocket hopplöst överprisade just nu i alla fall.

Det jag söker är någon av följande

CBR 600/900
Gsxr 750/1000
R6/R1
Zx 6/9
Z 750/1000 Finns dock förmodligen inte i min prisklass.

Årsmodell är inte jätteviktigt bara priset är rätt och skicket är bra. Vill dock helst inte ha en hoj som har gått mer än 4000/4500 mil heller.

Alla hojar som jag hittar på blocket verkar vara gjorda av guld just nu då man t ex annonserar ut hojar med 5000 mil och trasiga kåpor för 30000kr

Min budget ligger omkring 23000kr. Det ska gå att hitta en vettig hoj för dessa pengar men var finns de? Jag har gjort det förut. Helst vill jag hitta en hoj söder om Jönköping men kan sträcka mig lite längre för rätt hoj.

Sitter du på någon av ovanstående hojar och funderar på att sälja så hör av dig.
Eller om du har något annat tips på hoj som är kul som ryms i budget.

Håller med, en gixxer k2 för 59000, va fan liksom? O de flesta har som du säger gått långt, är gamla och kostar ändå 35-40.

Vill man köpa hoj till "rätt" kurs gör man det från början på augusti och fram till mitten på Februari. Nu är det hopplöst som du själv märker.

Lycka till och spana blocket som en hök har du tur dyker det upp något vettigt annars vänta till hösten!!!

Finns en rödvitblå cbr900 99 i jkpg för 29k. Den har vart ute till försäljning länge, har för mig jag sett den flera gånger tidigare. Prutläge kanske.

Edit: Hittar ju hur mycket som helst. Har du testat att söka på blocket?:va

Last edited:
Finns ett gäng cbr 600F 97 för dom pengarna på blocket...!

Jag hittar då inga för de pengarna. Bara tidiga nittiotalare.

Finns en rödvitblå cbr900 99 i jkpg för 29k. Den har vart ute till försäljning länge, har för mig jag sett den flera gånger tidigare. Prutläge kanske.

Den har jag redan hört av mig på men han vill inte gå ner till min prisklass.

Har spanat blocket hela hösten men allt dom dyker upp är på tok för dyrt.

Tja, har en oskruvad 900rr -98 i original skick med få ägare och ca 3200mil. Tänkte lägga ut en annons snart (när det bli provkörningsväder).
26000kr begär jag för den.

Skicka mig ett pm om du är intresserad.

Sålde min 750 -98 med 3800mil för 7500kr i höstas, där har ni riktpriset ;)

Tja, har en oskruvad 900rr -98 i original skick med få ägare och ca 3200mil. Tänkte lägga ut en annons snart (när det bli provkörningsväder).
26000kr begär jag för den.

Skicka mig ett pm om du är intresserad.

Låter absolut intressant. Återkommer till dig imorgon via pm.

Ja man undrar hur fan prisläget är. Min R6a måste ha stigit i värde för de är dyrare nu än vad den var för 2 år sedan när jag köpte den. Synd att de är trasig annars kunde jag ju sålt med förtjänst:banana

Tack för länkarna men den ene är redan bokad.

Och de andra står alldeles för långt iväg. Jag vill som sagt helst inte åka längre norrut än Jönköping då jag bor i skåne men sa även att jag kan sträcka lite på det men inte dubbla distansen som jag har till Jpgn.

Den ska helst inte kosta något alls i inköp men man ska få bra betalt när man sedan själv säljer.Man ska gärna få betalt när man hämtar hojen.Och den bör vara av en senare årsmodell.Det ska vara en sporthoj men samtidigt kunna klassas in i den billigaste försäkringspremien.Den får inte se använd ut eller ha någon form av slitage och bör helst ha varit avställd sedan ny.Den ska naturligtvis vara svensksåld som ny och bara haft en ägare.Det ska vara en populär och ofta efterfrågad modell.Noop, den hojen går jag bet på ... :va :crash

Du är lite tidigt ute skulle jag säga. Ge det en månad och lite tussilagos så kommer det ökade utbudet och efterfrågan att justera prisnivåerna så det går att göra en vettiga affär. Samma fenomen inför varje säsong:fakta

Den ska helst inte kosta något alls i inköp men man ska få bra betalt när man sedan själv säljer.Man ska gärna få betalt när man hämtar hojen.Och den bör vara av en senare årsmodell.Det ska vara en sporthoj men samtidigt kunna klassas in i den billigaste försäkringspremien.Den får inte se använd ut eller ha någon form av slitage och bör helst ha varit avställd sedan ny.Den ska naturligtvis vara svensksåld som ny och bara haft en ägare.Det ska vara en populär och ofta efterfrågad modell.Noop, den hojen går jag bet på ... :va :crash

Hahaha Bästa kommentaren, instämmer!

Tack för länkarna men den ene är redan bokad.

Och de andra står alldeles för långt iväg. Jag vill som sagt helst inte åka längre norrut än Jönköping då jag bor i skåne men sa även att jag kan sträcka lite på det men inte dubbla distansen som jag har till Jpgn.

En cbr 600 99 4000 mil 22000:- dags för ventiljustering annars okey skick. PM:a om du är sugen.
Lite däck beg, finns.

Har ev hittat en Kawasaki ZX7R 1998. Hur är en sån i jämförelse med tex en cbr 900 1998. Lite mindre hästar och lite tyngre vad jag kan utläsa men hur är kawan att köra. Jag har kört cbr-en men aldrig kawan. Märks vikten?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti