Sälja domännamn??

Argyle

ingen
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
ingen, helt jävla värdelöst
Fick snilleblixt en dag och registerade ett väldigt gångbart domännamn (.se) som kan med fördel användas av mäklare, inredningsintresserade och allting där emellan... Fått nu förfrågan om jag är villig att sälja den för några som vill starta en blogg inom ämnet (blogg??? Namnet tyder på mer än bara en blogg driven av Martin Timell-wannabe). :confused:

Har däremot ingen som helst hum om vad man kan få en sån, givetvis vill man ju ha det mesta möjliga... Konstigt annars, äger ju inte den bara för att:)

Administrativa kostnader ligger på ca 1500 spänn, men hur mkt kan man begära för en sån? Kollat Blocket och hittat allt emellan 500 kr till dryga 100k...

Hoppas nån av er har bättre koll än jag!!:yoparty

Edit: stavade som en kratta också...

surt, hetast.nu var i åtanke och ledigt när jag reggage några andra och nu var den såld för 2000 euro... :idiot

Tack för sajttipsen Persson!

Nu vet jag ju inte vad det är för domännamn, men du kanske ska kolla lite på http://www.iis.se/domains/aboutATF. Det låter som att du uppfyller de två sista rekvisiten, så har någon ett företag eller ett varumärke med det namnet så finns risken att du blir av med den utan att få en spänn.

Nu vet jag ju inte vad det är för domännamn, men du kanske ska kolla lite på http://www.iis.se/domains/aboutATF. Det låter som att du uppfyller de två sista rekvisiten, så har någon ett företag eller ett varumärke med det namnet så finns risken att du blir av med den utan att få en spänn.

Nej det är inte ett företagsnamn eller ens antydan till någon känd verksamhet. Kollat in länken och ledsen att göra dig besviken, men kriterierna du nämnde stämmer tyvärr icke på detta.

Ifall du vill starta företag etc på nätet och absolut vill ha www.ligga.se som ditt domännamn, ett helt vanligt ord utan någon som helst antydan till befintlig verksamhet/företag/blabla och den råkar redan vara registrerat av någon annan (i försäljningssyfte) så kan du välja att betala för det eller välja ett annat. Svårare än så är det inte. Domänen jag registerat har en omfattande riktning men utan antydan till något speciellt (tänk alltombarn.se som finns som nättidning)....

:tummenupp

Last edited:
Nej det är inte ett företagsnamn eller ens antydan till någon känd verksamhet. Kollat in länken och ledsen att göra dig besviken, men kriterierna du nämnde stämmer tyvärr icke på detta.
Varför skulle jag bli besviken? Är det ingen som bedöms ha rätt till namnet så är det förstås lugnt. Ville bara uppmärksamma dig på risken, för de är rätt hårda i bedömningarna.

Missförstod nog lite, sorry!

Märkt det faktiskt, ju mer man gräver i det där, desto hårdare krav upptäcker man... Men då jag inte inkräktat på någons revir borde det inte bli mer än ett trevligt byte av mindre summa av slantar mot ett simpelt .se namn. Undrade mest var priserna brukar ligga...

Surt sälja för en 1000-lapp (det täcker knappt kostnaderna för bytet...) och upptäcka sedan man blivit rejält blåst. :confused:

Deala med domännamn?

Edit: Fan. Skulle ju bli en ny tråd och inget inlägg...

Last edited:
Brådis!

Var kan jag kolla vem som äger ett domännamn?
Kan jag se NÄR det reggades?

finns det inte en adress "whois" nånting där allt står.

Ska kika i bakhuvudet.

www.whois.net verka funka

Last edited:
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...