SÅLD, snyft

Daddy

Hmmmm..
Gick med
31 May 2003
Hoj
zx10r -05
Nu har jag sålt min bästa reskamrat :(
Min kära Transalp.
Så snart blir man väl sporthojsnörd som alla ni andra här inne.
Buhuuuu.

En sista bild

Bifogat

• transalp.jpg
    transalp.jpg
    55 KB · Visningar: 714
Sålt Tramsvalp? Och du är ledsen?

Har prövat svärfars tramsvalp och den var ett under av "nollkontroll-cocosboll". Dock kan jag tänka mig att den är ypperlig att åka långt på, som att sitta i en vattensäng. :)

Vad blir det härnäst då?

Spinky Spendrup skrev:
Sålt Tramsvalp? Och du är ledsen?

Har prövat svärfars tramsvalp och den var ett under av "nollkontroll-cocosboll". Dock kan jag tänka mig att den är ypperlig att åka långt på, som att sitta i en vattensäng. :)

Vad blir det härnäst då?

Snyft,,,,,,,,, en zx-6:a,,,,,,,,,,,,snyft.

Sweedo skrev:
Jaha, så tvätten i morse lönade sig! :squid
Ja, han tyckte den var skitfin, så det var bara att åka till banken och lösa lånet.
Nu står jag med överblivna pengar i plånkan och sambon rycker i dem hela tiden.
"SEMESTERPENGAR" skriker hon, "SEMESTERPENGAR".
Sure baby, här skall det bli en Ninja, jag har redan snackat med Anders, vi skall fixa affären när jag kommer tillbaka från Smögen nästa vecka.
Sen är jag snabbast i stan, typ, not! :o

Va fan vad alla blev glada nu då.
Är det så att ni undanhållit åsikter om min fina hoj? :o
Och tyckt att den är töntig?
Är det så? Va va va?

Nåja, jag kan känna en viss glädje i att byta hojtyp, men så här mycket uppmuntran behöver jag inte. :rolleyes:

Grussmisk blir det forfafande med brorsans enduro.

Sen måste man byta märke ibland för att få bekräftat att honda ÄR bäst.

Vad gäller porschen så kan hon kolla i månen efter den, vi köpte ju en fin bil i vintras, kostar som en klass 7 hoj att försäkra.

Bifogat

• zzd796-1001copy.jpg
    zzd796-1001copy.jpg
    34.5 KB · Visningar: 344
Tvärtom mot alla här (en har sålt Transalpen, resten hatar den typ...) så funderar jag på en Transalp som första hoj (tog kortet i tisdags). Bra eller inte? Det är mycket försäkringen som styr nu. Tjejen skriker BMW men de är dyra och jag är inte direkt förtjust över en halvmeter motor som sticker ut på var sida om cykeln (vi pratar typ 850R).

Så, för att hålla försäkringskostnad i ena handen (380kr/mån Folksam) och nybörjar hoj som gärna skall vara lite kul i andra handen, fungerar Transalpen då?

Mezzanine skrev:

...

Så, för att hålla försäkringskostnad i ena handen (380kr/mån Folksam) och nybörjar hoj som gärna skall vara lite kul i andra handen, fungerar Transalpen då?

Låter mycket bra, tycker jag! Själv rantade jag runt på en Ténéré och lärde mig mycket innan det blev snabbare cykel. Rekommenderar gärna andra att börja med stora offroadcyklar, man lär sig köra hoj och har riktigt roligt under tiden.

Och så förstår man att uppskatta det eventuella bytet till snabb sporthoj när man tar det steget.

Back