Rossi till Kawasaki 2009 ?

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
KTM ?
Snart dags för säsongen 2008 och redan börjar silly season
för 2009. Kawasaki försöker locka över Rossi
eftersom hans kontrakt går ut efter 2008 med Yamaha

-------------------------------

Rossi erbjuden drömkontrakt av Kawasaki

För varje säsong Valentino Rossi kör för Kawasaki erbjuds han en lön på knappa 700 miljoner kronor, enligt en tysk tidning.
Kawasaki satsar stort på MotoGP säsongen 2008 i och med värvningen av John Hopkins från Suzuki. Det verkar inte vara tillräckligt. Enligt tidningen har Kawasaki erbjudit Valentino Rossi 72 miljoner euro, närmare 700 miljoner kronor per säsong.
Målet för Kawasaki är att se årets säsong som en inkörning innan titeln ska tas hem år 2009, enligt samma tidning.

Lönemässigt ligger Formel 1 högst i motorsport. Michael Schumacher bedömdes vara världens första dollarmiljardär bland atleter, enligt Eurobusiness år 2005. År 2004 ska han ha tjänat 80 miljoner dollar i årslön, mindre än vad Rossi ska ha blivit erbjuden i dagens penningmått

Vad tror ni...kör Rossi grönt...09..?

Kawasaki borde välja mig istället! Jag nöjer mig med 50 miljoner om året :D Mycket billigare :)

För 3 dar sen sa Rossi på deras pressrealese för 08:a M1:an: "My dream is to end my career with Yamaha. If we have a competitive bike it's possible to continue to the end. I hope I'll be riding for many years to come..."

Tror det där om Kawasaki kommer från att Tyska tidningen Motorsport Aktuell råkat gå på en av Spaniorernas 28 decemberskämt, då man luras till ära för nått helgon. Día de los Santos Inocentes heter det där. Man lurades om att Schumacher skulle få köra 3st wildcard och att Bautista skulle hoppa av 250GP för att köra WSBK med aprilia i år mm mm ..

Hittar att Rossis senaste 2-årskontrakt gav honnom $12 miljoner dollar av Yamaha och att han enligt Forbes har en sammanlagd årsinkomst på $30 miljoner där alla dom andra inkomsterna också är inräknade från tex olika sponsorer.

Om Kawasaki skulle ge 72 miljoner euro motsvarar det väl över $100 miljoner dollar. Det blir 17gg mer per år än vad han har nu av Yamaha. Lite för bra kanske?

Luktar skämt iaf.

Last edited:
Det har väl avfärdats ganska ordentligt på diverse insatta håll, mest beroende på den gigantiska summan som verkar tagen helt ur luften på flera vis.

Jag hade nöjt mig med 1 miljon om året, he he.
Lär bara vara nått löst rykte. Men om det hade varit sant så hade man nog sett legenden köra grönt, finns nog inte många som hade tackat nej till nästan 1 miljard kronor om året.:tungan

Hade Kawasaki haft pengarna "över" hade de nog kunnat investera de vettigare än på Rossi tror jag. Rossi behöver säkert mer än bara fet lönecheck för att lockas köra en grön hoj.

Jag skulle betala allt jag äger för att få köra deras GPhoj en hel säsong! OK att jag inte ens skulle klara 200% (107% regeln) vid kvalen, men fan va kul jag skulle ha :D

Det här stämmer säkert lika mycket som att Janne "Flash" Nilsson skulle köra Pro Superbike i år, hihi.

Hemulen?
hemulen.jpg

Det har väl avfärdats ganska ordentligt på diverse insatta håll, mest beroende på den gigantiska summan som verkar tagen helt ur luften på flera vis.

Rossi var ju uppe i nyheterna för inte så länge sedan han skulle betala närmare 130 miljoner i skatt.. men dem förhandlade ner det till 30 miljoner...

ingen dålig förhandling:yoparty

Rossi var ju uppe i nyheterna för inte så länge sedan han skulle betala närmare 130 miljoner i skatt.. men dem förhandlade ner det till 30 miljoner...

ingen dålig förhandling:yoparty
130 miljoner Euro.

1,2 miljarder SEK alltså.

:fakta

"Rossi and the Italian tax authorities are trying to work out a deal and Rossi is no longer making fun of the situation; he's said that if it is decided he owes back taxes that he will pay them."

www.superbikeplanet.com

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...