Rinner bensin via slangen från luftfilterburken

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
Har köpt en BMW F650 som jag tänkte ha som till och från jobbet hoj, den gick riktigt bra när jag köpte den och körde hem den, tänkte fixa lite med den först men nu har den stått i 2 veckor och igår var det en bensinpöl under hojen som kommer från slangen från luftfiltret, när jag rullade ut hojen så fortsatte det att rinna bensin. Jag fick igång hojen, knackade på förgasaren och körde en sväng men problemet kvarstod. Antar att det är flottören som hängt sig eller smuts i förgasaren (fast om det är smuts i så borde den ju inte gått att köra ordentligt vilket det såg ut som trots en kort tur, jag är inte så pigg på att riva ner förgasaren så jag tänkte göra följande: Tömmer ut det mesta av bensinen (som jag tror är från förra året) Häller i några liter ny bensin och lite Fuel system stabilizer/cleaner (eller vad det hette nu, ni vet vad jag menar) och sen som Leifi skulle sagt: Ut och söra sig som satan med de här grejjen fifan! Vad tror ni om detta?? Kanske flottören vaknar till liv då? Kanske onödigt att tömma ut bensin och hälla i Fuel system om det bara är flottören som knasar, smuts i förgasaren gör väl inte så att bensinen flödar över? Bensin i vevhusventilation? = obra. Nått annat bra tips?

Last edited:
Troligtvis flottören som hängt sig. Pröva att knacka lite försiktigt på den. Annars plocka isär och gör rent.

Troligtvis flottören som hängt sig. Pröva att knacka lite försiktigt på den. Annars plocka isär och gör rent.

Jo, frågan är lite också om det kan vara till någon nackdel att sticka ut och åka med hojen och köra ordentligt och förhoppningsvis få flottören att vakna till liv och slippa massa jobb? Menar alltså bensin i vevhusventilation

Nyheter
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”