Resan mot kortet och hojen jag vill ha

Felix83

Tuffa hojåkare har väst!
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
Suzuki GSF600 Bandit -00
Så mycket som du kör lär det vara en smal sak. Varför vänta till aug? Är det så lång väntetid?
Ska inte svara för läget i Örebro, men här i Göteborg är det redan slut på uppkörningstider. Min elev beklagade sig över att om uppkörningen misslyckas blir det inte kort förrän nästa år.

Men man kan alltid hoppas på återbud eller pröva med andra städer så klart.
Jag kollade häromveckan och den enda lediga tiden i närheten var 23 maj nästa år i Eskilstuna. Så ja, ont om tider är det gott om.
(Jag bokade min uppkörning i november förra året)

Felix83

Tuffa hojåkare har väst!
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
Suzuki GSF600 Bandit -00
Efter några veckors semesterfirande på annan ort var det så igår dags att ge sig upp i sadeln igen. Låg- och högfartsbanorna och bromsteknik nöttes. Jag känner mig ganska säker i högfarten nu, men lågfarten skulle jag behöva träna mer på. Det kan vara en dålig ursäkt, men jag tycker min koppling fortfarande är svårdoserad trots att jag har gjort rent och smort vajern och plockat isär lamellpaketet för inspektion och rengöring (lamellerna var i princip inte slitna alls).
Inbromsning går hyfsat, men jag är ofta lite för het på bakbromsen vilket ger tuffa streck i asfalten men tyvärr inga bonuspoäng på uppkörningen. (Väl?)
Förhoppningsvis hinner jag ut och nöta en gång till innan uppkörningen. Per idag så har jag tre veckor på mig.

Felix83

Tuffa hojåkare har väst!
Gick med
18 Jan 2022
Hoj
Suzuki GSF600 Bandit -00
Last edited:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Efter några veckors semesterfirande på annan ort var det så igår dags att ge sig upp i sadeln igen. Låg- och högfartsbanorna och bromsteknik nöttes. Jag känner mig ganska säker i högfarten nu, men lågfarten skulle jag behöva träna mer på. Det kan vara en dålig ursäkt, men jag tycker min koppling fortfarande är svårdoserad trots att jag har gjort rent och smort vajern och plockat isär lamellpaketet för inspektion och rengöring (lamellerna var i princip inte slitna alls).
Inbromsning går hyfsat, men jag är ofta lite för het på bakbromsen vilket ger tuffa streck i asfalten men tyvärr inga bonuspoäng på uppkörningen. (Väl?)
Förhoppningsvis hinner jag ut och nöta en gång till innan uppkörningen. Per idag så har jag tre veckor på mig.
Det kommer gå bra. Lågfarten fixar du.

Jag hade samma problem som du med bakbromsen som låste sig. Det krävs så lite när du bromsar hårt med framhjulet. Till slut la jag bara foten på pedalen utan att bromsa. Lurade både körskolelärare och uppkörningsgubben med det.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det kommer gå bra. Lågfarten fixar du.

Jag hade samma problem som du med bakbromsen som låste sig. Det krävs så lite när du bromsar hårt med framhjulet. Till slut la jag bara foten på pedalen utan att bromsa. Lurade både körskolelärare och uppkörningsgubben med det.
Fick rådet av min körskolelärare att göra precis så: lägga foten på bromsen bara. :tummenupp
Lyckades låsa iaf :)rodnar) och trodde det var kört men uppsyningsmannen bara sa att -"Du kände ju det direkt och släppte bromsen så inga problem!" :)
Men man kan nog inte lita på att man får en sådan uppsyningsman så lägg bara foten lätt på pedalen och låtsas bromsa är också mitt tips.

Nyheter
Dragracing EM på Tierp Arena!

En Super Street Bike kan ha...

ExploreBike: Brittiska öarna (del 1)

Brittiska öarna erbjuder fa...

Fikaträff in my heart

Fikaträffar har alltid häng...

Hälften av alla alkomätare visar fel resultat

Foto: TV4 Nyhetsmorgon F...

Jensen ställer ut på GTR Motorpark

Bosse Jensen är en av Sveri...

Stockholm cruising