Renovera motorn medans du kör, bluff?

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ramlade över denna produkt när jag surfade runt. Låter otroligt....men som vanligt med dessa medel finns det folk på SH med bra kunskaper som delar med sig av sin kunskap som. För om detta funkar är det fan riktigt bra....men tvivlar på det så svaren här kanske får nån att slippa bli lurad.

http://www.rvs.se/rvstechnology/page44.html
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Vad tror du? Hade något av dessa mirakelmedel varit så bra som skrivs hade ju motorpressen jublat och vi slipper motorhaverier.

Kan det fungera eller hjälpa på något vis överhuvudtaget?
Ptja kanske i viss mån. Du kommer få delade svar i den frågan. Jag har haft oljeprodukt som hjälpt mig med växellåda.
Jag tror ju inte att den reparerade den som sådant men det funkade.
Kan det finnas risker? Absolut. Det står ju att det bygger på och vad händer då om det blir för trångt mellan slitytor?
Har god kontakt med en mekaniker som under 80 talet fick en produkt som skulle fylla i. Det fungerade i viss mån men problemet var att om man fick i för mycket kunde man spränga lager mm.

Det finns säkert jättebra förklaringar som dementerar just det där... En annan sak. Om du skall ha det till hojen tänk på att kopplingen kommer antagligen bli skit. Finns en anledning att till just 2-taktmotorer har en helt annan produkt. Mycket antagligen för vårkopplingens skull.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Vad tror du? Hade något av dessa mirakelmedel varit så bra som skrivs hade ju motorpressen jublat och vi slipper motorhaverier.

Kan det fungera eller hjälpa på något vis överhuvudtaget?
Ptja kanske i viss mån. Du kommer få delade svar i den frågan. Jag har haft oljeprodukt som hjälpt mig med växellåda.
Jag tror ju inte att den reparerade den som sådant men det funkade.
Kan det finnas risker? Absolut. Det står ju att det bygger på och vad händer då om det blir för trångt mellan slitytor?
Har god kontakt med en mekaniker som under 80 talet fick en produkt som skulle fylla i. Det fungerade i viss mån men problemet var att om man fick i för mycket kunde man spränga lager mm.

Det finns säkert jättebra förklaringar som dementerar just det där... En annan sak. Om du skall ha det till hojen tänk på att kopplingen kommer antagligen bli skit. Finns en anledning att till just 2-taktmotorer har en helt annan produkt. Mycket antagligen för vårkopplingens skull.

Köper det säger men kollar man på hela klippet förklarar de att när de slitna ytorna repareras så uppstår inte samma värme utveckling som krävs för att detta ämne ska fixeras så när ytorna är jämna och fina så ligger det en bättre oljefilm emellan som gör att värme utvecklingen inte blir detsamma osv.
Tänkte på detta själv att om det skulle vara så bra hade dessa personer blivit miljardärer. Seriös sida och proffsiga filmer som ändå förklarar deras produkts egenskap.
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Nu har jag inte kollat vad det är överhuvudtaget men fatta jag rätt när de säger att det inte utvecklas lika mycket värme när det byggt på ett lager så allt är tätt?
Normalt sett så går väl saker varmare när saker o ting är ordentligt tätt.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra

Tror inte heller detta fungerar, men man kan alltid fråga. Skadar inte att om nån tror på detta läser tråden och tar till sig faktan så den inte gör nåt dumt.

sen är det roligt att leka lite med tanken.

Eller vill du ha en till tråd om Köra från snuten trådar?
 

tommi

Guest
Vet att biltema hade en vätska som renoverade packningar och dyligt från läckande servostyrningar,men den var väl för bra för den säljs inte mer :crash
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Du, jag har lite amuletter här som garanterar ett långt och lyckligt liv kom och tjöp:D

Skämt å sido, den här typen av produkter dyker upp lite då och då inom många områden,följer alltid samma mönster. Fantastiska egenskaper, ofta bevisade av något "institut" eller en snubbe iklädd vit rock. En smart video som påstås visa egenskaperna, elda på billack polerad med mirakelmedel är en personlig favorit.
Numera också en snygg hemsida, förr var det en ambulerande försäljare med välsmort munläder.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Köper det säger men kollar man på hela klippet förklarar de att när de slitna ytorna repareras så uppstår inte samma värme utveckling som krävs för att detta ämne ska fixeras så när ytorna är jämna och fina så ligger det en bättre oljefilm emellan som gör att värme utvecklingen inte blir detsamma osv.
Tänkte på detta själv att om det skulle vara så bra hade dessa personer blivit miljardärer. Seriös sida och proffsiga filmer som ändå förklarar deras produkts egenskap.

800pix. Återkom med resultat :)

Fungerar det på det viset dem påtalar borde det påverka soppaförbrukningen med så då får du ju något mätbart.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
För många år sen var det väldigt poppis med Slick50 och liknande teflonbehandlingar och de gjorde även ett test i BIKE där en 125:a racer fick 1,4 hk mer eller vad det var. Sen har det inte varit så mycket med det men det poppar upp såna här "mirakelprodukter" då och då. En del säger att de ska vara bra och en del säger att de är dåliga. Min erfarenhet är följande: Slick50 behandlade min RD 125 ypvs. två veckor senare rasade den med en kostnad på 6500:- som följd. Berodde det på slick50:t? troligen inte. Kommer jag att spruta i nåt mirakelmedel i nåt av mina fordon igen? Nä.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Har läst igenom rapporten från TÜV, testet är inte direkt vetenskapligt genomfört om man säger så, förvånande att TÜV lånar sig till sådant.
Skickade också ett mail till TÜV och frågade om det verkligen var de som har utfört det.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
Vet att biltema hade en vätska som renoverade packningar och dyligt från läckande servostyrningar,men den var väl för bra för den säljs inte mer :crash

Nu har jag inte kört biltemas variant men visst finns det oljetillsatser som mjukar upp gummit i packboxar och andra tätningar och därmed tätar vissa läckage. Det är inte bluff.
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Jag skulle vilja se ett oberoende test där man tittat på låt säga ett växellådsdrev i mikroskop innan detta "mirakelmedel" tillsatts och sedan efter x antal mil med "mirakelmedlet" ta en titt på samma drev i mikroskop igen.

Skulle sedan vara kul att se och höra företagets reaktion på slutsatsen av testet. :D
 
Last edited:

Str3 R

Guest
Inte heller jag går på det där och då är jag ju ändå tjej. ;)
Nä jag skulle inte hälla det där i min motor, det går inte att renovera en motor utan att ha plockat isär den först.
 

moddlaren

Guest
Hej

vad det gäller RSV så har jag prövat detta både i växelåda och i en turbodiesel WV 1,6 samt alla andra bilar jag har.

Tittar man på RSV hemsida i finland så ser man att denna produkten togs fram på om det var 50Talet för att renovera slitaget i stora motorer/växelådor som kostar för mycket att stoppa för genomgång. Hurvida detta har skett har jag inte lyckats få reda på tyvärr.

nåväl min caddy 1,6 tubodiesel var så där lagom besvärlig i lådan så den fick 2 tuber RSV jag pendlade ca 25 mil om dagen på den tiden så dom 50 milen som bilen skulle gå var ju snart avklarade,, resultat ,, tja från att inte ha kunnat växla snabbt och att skorret som var innan var borta efter en vecka säger ju inget, växel lådan fungerade i vilket fall som helst perfekt i dom 2 åren jag körde mellan lysekil och brålanda dagligen.

motorn var som alla wv dieslar som drar med motor oljan genom vevhus ventilationen och skenar"" börjar gå på motor oljan"" i med ett par tuber RSV och kör som vanligt, den skillnaden som var störst var just att motorn inte behövde motorvärmare för att starta efter en vecka,, det verkade som om komperisionen hade stigit, kollad dock ej detta men motorn startade bättre.. sista gången som jag körde caddyn så gick vattenpumpen så jag körde ca 5 mil utan vatten motorn skar inte, oljan kokade o trågen ock när jag stängde av så började det att sjuda i dieselpumpen, så varm var motorn.
Bilen stog i ca 2 år sedan bestämde jag mej att den skulle till skroten döm om min förvåning när jag satte i ett batteri o skiten startade på ca 5-6 varv??? caddyn som har tok kokat startar direkt och går att köra till skroten.

hurvida detta är vetenskapligt eller ej vet jag inte men jag tror på det och har skiten i mina växellådor o motorer efter denna caddyn, kan väll säga att opel omegan 2,0 gick 76,000 mil utan att motorn eller växelåda eller bakaxel pajade, tur?? ja kanske

PS omega har en massa DYRA produkter till att just fixa p-boxar och inre läckage i automat växellådor Ds

mvh
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Det här religion för dom troende!:tummenupp Spelar ingen roll vad en masssa "sk experter "säger
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Ordet renovera står för "Ombyggnad av vissa delar av t.ex. en byggnad eller en lägenhet så att dessa kommer i nyskick"

Visst kan man omföra detta även på Bilar, båtar, mc, bussar, lastbilar etc, med att plocka ner, byta ut, svetsa, slipa, plasta, lacka, byta slitagedelar etc.

Vilken mirakelprodukt kan står för det? Nej de som påstår sig mirakelmedlet gör det är för mig i det gamla "hästhandlarfacket" (inte att jämföra med de som säljer hästar idag..)eller gamla bilförsäljare "Hederlige Harrys bilar.." Låter det för bra för att vara sant så är det oftast så..

för övrig, så förr så "renoverade" man medans man körde i ex växellådor på bussar/lastbilar när de lät förjävligt och skorrade i växellådan, så slog man i sågspån, växellådan blev som ny ett tag,gick tyst och fint och många passade på att avyttra sitt "problem" till en köpare som senare fick sig en riktig aha upplevelse när lådan började krångla igen..det kanske är något sådant bindande "skit" i denna mirakelmedel som kan jämföra med gammalt sågspån, som tränger in och tätar tillfälligt..
 
Last edited:

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Hade en v70 som läckte från styrservon,
Fyllde olja i servon var tredje dag,sölade ned hela garageinfareten,
Provade detta medel som sväller packningar
visserligen svindyrt och inhandlat från mekonomen,,
Behövde endast fylla servon med olja en gång i månaden efter detta,
så det verkar inte vara helt bluff,
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
läste inte så mycket på deras sida .Men det stod att man kanske var tvungen att justera ventilerna efter behandlingen.
Låter skumt att det skulle bygga på så mycket
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tror inte heller detta fungerar, men man kan alltid fråga. Skadar inte att om nån tror på detta läser tråden och tar till sig faktan så den inte gör nåt dumt.

sen är det roligt att leka lite med tanken.

Eller vill du ha en till tråd om Köra från snuten trådar?

Sådana här grejer har dykt upp med jämna mellanrum sen urminnes tider. Till och med Hasse & Tage skämtade om det 19kallt då elden frös i spisen, vikingarna knackade ner historier om undermedel. Strindberg gjorde guld. Det har farit runt medecinmän och ambulerande försäljare och lurat människor sedan Adam&Eva (påpassligt nog då i form av en orm)

Alla dessa trolldoms dekokter har alltid några saker gemensamt.

Dom hemliga ingredienserna är alltid dom billigaste man kan hitta. Eftersom man vill tjäna så mycket som möjligt under den korta tid produkten lever.

Dom säljs alltid till ofattbara priser. Eftersom vi människor alltid tror att ett högt pris = bra grejer

Dom gör i bästa fall ingen skada, Eftersom skojarna inte vill hammna i klammeri.


När produkten dött dyker den efter ett tag upp med ett annat namn. Eftersom samma personer som gick på det förra gången antagligen går på det igen.



Det finns dock en sak dessa produkter alltid varit bra för och en sak dom alltid varit dåliga för. Vilken vill du ha först ?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top