Rejsbuss... Vad tror ni? <humor>

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08
Hittade denna på Blocket. Vad tror ni. E det något att ha. Funkar den i STCC depån?

http://www.blocket.se/view/5510074.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Tacksam för svar.

/Erik

Blocket skrev:
Årsmodell: 1989 Miltal: Mer än 20 000

Nu skall jag sälja min pärla. Den har gått 540 mil mot närmaste verksad sedan senast underkända besiktning.

Kupen är proffsigt inredd i grön nålfiltsmatta. 3 av 9 säten finns på plats, resten finns i ett förråd som jag tyvärr tappat bort nyckeln till. Bilen är nyrollad med överskottsbolagets antikvita lackfärg. Målningen är fackmannamässigt utförd.

Färdbromsen är dålig. Om man pumpar ett par gånger hörs ett metalliskt skrapljud. Förmodligen är det bromskolven som nöter mot skivan. Om man med kraft trycker i 2:ans växel och stöttar med handbromsen minskar farten.

Det är rost i en bärande balk. På ena sidan har är en plåt fastsatt med smältlim. Andra sidan bör stöttas upp med kemisk metall då besiktningsmannen slog sönder glasfiberspacklet. (Svart rostskyddsmassa ingår i köpet för att täcka lagningen)

Avgasaröret är lagat på minst 4 ställen med båtplast och sån där vit väv, så det luktar kemikalie i bilen när motorn blir varm. Det är dock inte så farligt längre då den värsta lukten var i början.

I övrigt är bilen välskött. Tex har jag alltid hällt i spillolja så fort motorn gått torr eller missljud uppstått.

Pris kan diskuteras.

Bifogat

• transit_blocket_01.jpg
    transit_blocket_01.jpg
    105 KB · Visningar: 253
Last edited:
Om du hittar en köpare till pärlan så tycker jag seriöst att du skall satsa på ett kariärsbyte.

/ Big J

Nu ska jag handla. Först till kvarn!

Ja herregud den bussen har man suttit och bitit på naglarna i, Jorpes glömde att tillägga attt samtliga varnigslampor såsom oljetryck och laddning har lyst dom senaste 3000 milen.

Bussen har rullat ner till Tjeckien utan problem med Jorpes bakom ratten, men när jag körde 2 km med bussen så gick kamremmen av omedelbums, det sitter altså en ganska ny iof oljeindränkt kamrem på plats.

Bussen rymmer 3 rejshojar utan ljuddämpare om man våldar in dom med vaselin och skohorn, Transvestiten trivs bäst i baksuget på feta långtradare.

Troligen är liket värt en back folköl :fyllisar

Du e sååå störd. men jag kommer att sakna gamla pärlan.... det var så mysigt att sitta o svettas mellan dig o MrBlinD...

Pratade precis med Kjell Watz och han bad mig gå in på Blocket.se och leta upp en annons med en transit som var för jävla kul... Så nu vet han vem du är också! :hihi

GSXR1100R skrev:
Transvestiten trivs bäst i baksuget på feta långtradare.

Igår när jag satt o rullade hem från STCC - falkenberg på E4:an i min rejsbuss (en riktig sådan) så undrade jag vad det var för "jävla idiot" som låg en halvmeter bakom i en vit polo.... släppte lite på gasen o detta möts av ett vilt tutande från en irriterad slipstreamare vid namn erik jorpes....

även i denna polo går det att få in en rejshoj - men bara om man heter jorpes i efternamn....

Hahahaha!!! Nu läste jag texten också. Tjuter av skratt!!

Är Jorpes årets roligaste eller vad? Mena sånt där f.i.n.n.s inte. Fy fan :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

EDIT: Trodde först att Transiten hade blivit vandaliserad o tänkte "Vilka as" :kulspruta :kulspruta Men sen funderade jag på varför rutorna var hela, o började läsa det som stog på busskräket... :rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Last edited:
Torkel skrev:
Pratade precis med Kjell Watz och han bad mig gå in på Blocket.se och leta upp en annons med en transit som var för jävla kul... Så nu vet han vem du är också! :hihi

Ja, den bussen platsar lätt på EM o GP tävlingar...

Aha, då var det Kjell som hade förklätt sig via en falsk emailadress som "Achmet Ichmeti" och vill köpa bussen med det stabila budet 300 kr. Att jag inte förstod :) :)

Heja heja!!!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...