Alien-Evert
VåldtäCkare
Ta bort, har fått svar
EDIT: Ta bort, jag har redan fått svar på annat håll!
EDIT: Ta bort, jag har redan fått svar på annat håll!
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
RDn har väl fläkt om jag inte minns fel?
Jag skulle testa med bägge CR-kylarna. Och blir inte hojen tillräckligt varm så täck över eller ta bort den ena. RDn har klen trimningsgrad och inte direkt känslig.
Det handlar ju även om hur du ska använda hojen. Gisningsvis så kommer du köra betydligt långsammare i skogen än vad RDn körs på gatan. dvs mycket mindre kylande fartvind så lite större kylare än orginal RD är nog rent önskvärt.
Så stor kylare som en CR med dubbelt så stort effektuttag behöver du knappast men jag tvivlar på att det skadar.
Nä, RD125 LC är vätskekyld, däremot finns det äldre luftkylda RD modeller, men de är inte fläktkylda de heller.

Min bil är också vätskekyld men den har ändå en fläkt.
Jag menade alltså inte fläktkyld som en gammal Puch Dakota utan jag menar att RDn har väl en el-fläkt bakom kylaren? Som går igång tex om man glider för länge i låg fart utan kylande fartvind. (Mot kylaren)
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin
Efter spionbilder, hintar o... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |
|
|
Framtidens hjälmar är här!
Bland finesserna finns ljus... |
|
Öhlins, som under många år ... |