Rc211v

Rascal

Stödköp cognac !
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SP-1
Det blir tydligen inget åka under våren...
Modellerna har anlänt från Japan så nu ska det byggas modeller.

Bifogat

• rc211v.jpg
    rc211v.jpg
    22.5 KB · Visningar: 598
Last edited:
Gratulerar!
Skulle gärna vilja se någon bild på plastdetaljerna i lådan. Hur mycket kostade frakt och dylikt?

KNAS skrev:
Gratulerar!
Skulle gärna vilja se någon bild på plastdetaljerna i lådan. Hur mycket kostade frakt och dylikt?

Jag har inte fått slutnotat från polaren än. Det var han som fixade beställningen. De indikationerna jag fått tyder på riktigt humana priser...

Bifogat

• rc211v bitar.jpg
    rc211v bitar.jpg
    33.6 KB · Visningar: 493
Rascal skrev:
Jag har inte fått slutnotat från polaren än. Det var han som fixade beställningen. De indikationerna jag fått tyder på riktigt humana priser...
Tack för bilderna :).
Mums! Blir riktigt byggsugen när jag ser det. Ska du bygga alla tre byggsatserna? Eller skulle du kunna tänka dig att sälja en vidare?

Grymma!!! Funderar starkt på att beställa lite RGV/RG modeller! Får jag bara reda på hur mycket frakten kostar så blir det att beställa....

HA DE GÔTT

Peccus skrev:
Jäklar vad fränt!

Jag vill också ha... Inga svenska återförsäljare?

Kolla: http://www.ebertoysab.se/tamiya-aterforsaljare.html

RC211v:n går mig veterligen inte att köpa i Sverige än. Har tidigare byggt Tamiyas
Telefonica Movistar Suzuki RGV-Gamma '00 och kvaliteten på modellerna är superbra...

movitest.jpg

Här kommer lite fler bilder på Tamiyas hojmodeller:

top.jpg

RC211v:n färdigbyggd...

tech3_top.jpg

Tech3 Yamaha '01

yzr500_top.jpg

Marlboro Yamaha '01

pons_top2.jpg

West Honda Pons '01

rgv.jpg

Suzuki RGV Gamma '99

Fin fina grejor! Är jäkligt sugen på att bygga en modellhoj eller två...har bara byggt flygplan innan, men de va skoj!
Behöver man något speciellt till de här hojmodellerna, eller räcker det med "basic" modellbyggrejor, alltså lim och färg typ? :)

Jag fick hem min modell igår, beställde från hobbex.
Vet någon var man kan beställa riktigt tamiya lim och färg?

RCV:n på bilden är en -02 och har funnits i Sverige ett bra tag, även Biaggi/Ukawas Camel RCV och Kato/Setes Telefonica från 03 finns ute. Tamiya släpper en Repsol 03 i februari, lär finnas på hlj.com då och kanske landa i Sverige någon/några månader senare. Den sistnämnda kommer dock vara spot production dvs göras i begränsat antal.

För att bygga modellen helt basic behöver du bara lim och en brytbladskniv + kanske en avbitare. Färger och penslar OCH tålamod :rolleyes:

Vad gäller frakten så finns det noterat på varje modell på hlj.com vad frakten beräknas till om du bara beställer en låda. Kolla ex.vis bifogad bild.

Beställer man flera så kan man räkna med att frakten går till ungefär 70-80 % av den sammanlagda fraktkostnaden för varje enskild modell.

Kolla www.bosses-hobby.se eller din lokala leksakshandel eller om du ex.vis bor i stockholm Wentzells hobby på Regeringsgatan (tror jag)
För övrigt är hlj.com ganska slöa jag brukar använda dem för att kolla upp vad jag vill ha (sidan är superb) och sedan beställa från www.rainbowten.co.jp som är ungefär jäkligt mycket mer serviceinriktade.
/Joel

Bifogat

• rcv.gif
    rcv.gif
    26.2 KB · Visningar: 89
Last edited:
Danny skrev:
Jag fick hem min modell igår, beställde från hobbex.
Vet någon var man kan beställa riktigt tamiya lim och färg?

Jag har köpt lim i norrköping, hobbyhörnan de har också lite färger
Här är bilder på två av mina modeller

Bifogat

• rgv-r.jpg
    rgv-r.jpg
    61.8 KB · Visningar: 89
  • clk_dtm.jpg
    clk_dtm.jpg
    63.2 KB · Visningar: 81
Back