Race motard

LeZZe

http://www.lezzeracing.tk/
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
Yamaha 450 SM / YZ 250F
hallå lite frågor om drevning,va kör ni på samt ni som han acra system hur har ni bestyckat dom. Har beställt acra slipon men vet inte hur ja ska ställa in allt

Båtsman -> Hojen är ju gatreggad vilket gör att ljuddämperiet är ganska snällt. Det går bra att köra original men det blir lite bättre med friare andningsvägar.

Lezze -> Jag kör med helakra och har gått upp en hel del, minst sagt, i bestyckning för den gick toksnålt med originalbestyckningen. Hur du ska göra med bara sliponet vet inte jag. Har faktiskt inte hört talas om nån som kör med sliponet. Ett tips kan vara att maila/ringa husaberg direkt. Kolla husaberg.se för nummer/adress.
Ang. drevningen så klarar du dig rätt länge på de uppsättningar du fick med hojen. Det du kanske vill ha är ett 14 framdrev för riktigt små banor (eller för att slippa byta bakdrev så ofta) men jag brukar tycka att det inte behövs eftersom hojen drar så fint från låga varv.

ok då förstår jag :tummenupp
Vad kostar en ny 05 om man får fråga?

Båtsman skrev:
ok då förstår jag :tummenupp
Vad kostar en ny 05 om man får fråga?

Kolla närmaste återförsäljare, men om jag inte minns fel så skulle dem ha ca 86 000 Skr för en 2005 årsmodell.

Mr R skrev:
Är ett vanligt pris KTM säljer ju sina motarder för 83´ och husa är lite dyrare

Tips är å köpa nu på hösten eller till våren. Fastbike har ju sålt ut sina 04or 650 för 66 lakan nu under 05. Snuskigt billigt! 05orna ska ju bort nu för o göra plats för 06orna. Läge för klipp!

Mvh
David

Ja då finns det ju ingen anledning att köpa en beggad Husaberg.

David P. skrev:
Tips är å köpa nu på hösten eller till våren. Fastbike har ju sålt ut sina 04or 650 för 66 lakan nu under 05. Snuskigt billigt! 05orna ska ju bort nu för o göra plats för 06orna. Läge för klipp!

Mvh
David

Ska hämta en KTM 525 EXC -05 idag :) riktigt bra pris och på allt lull lull också...

Supermoto skrev:
Båtsman -> Hojen är ju gatreggad vilket gör att ljuddämperiet är ganska snällt. Det går bra att köra original men det blir lite bättre med friare andningsvägar.

Lezze -> Jag kör med helakra och har gått upp en hel del, minst sagt, i bestyckning för den gick toksnålt med originalbestyckningen. Hur du ska göra med bara sliponet vet inte jag. Har faktiskt inte hört talas om nån som kör med sliponet. Ett tips kan vara att maila/ringa husaberg direkt. Kolla husaberg.se för nummer/adress.
Ang. drevningen så klarar du dig rätt länge på de uppsättningar du fick med hojen. Det du kanske vill ha är ett 14 framdrev för riktigt små banor (eller för att slippa byta bakdrev så ofta) men jag brukar tycka att det inte behövs eftersom hojen drar så fint från låga varv.

Tackar för svaren,har 15/40 nu men tycker inte den är så stark

husa0wner skrev:
polarn fick en ny husa inkl akra helsystem för 70k
Hur fansen kan han få det så satans billigt(jag utgår ifrån att du menar en 05:a)?
Ny husa + akra helsystem går ju på nästan en hundring i vanliga fall :3freak :(.

Ktm'arn skrev:
Hur fansen kan han få det så satans billigt(jag utgår ifrån att du menar en 05:a)?
Ny husa + akra helsystem går ju på nästan en hundring i vanliga fall :3freak :(.

japp 05:a.. fick bra pris som fan.

Motardmarknaden börjar bli mättad verkar det som, hojarna blir billigare.
Ffa. "dussinhojarna"

Skulle vilja lyfta den här tråden för att fråga lite om Husaberg FS650c som jag antar att ni pratar om när ni pratar om en racehoj från Husaberg.

1 Vad är det som skiljer FS650c från FS650e förutom att c inte är lv-reggad, saknar lysen osv?

2 Skiljer det något i motor, fjädring och chassi i övrigt?

3 Är det mycket mer underhåll på en c jämfört med en e?

4 Man ser ju aldrig någon c till salu beggad, är de väldigt ovanliga?

Har kört lite bana nu med min KTM 660 och blir mer och mer sugen att byta till något mer fokuserat än 660:n som ju trots allt släpar på lite extra kilon.

//Eric

Back