Problem med yzf 250, brutala avgassmällar, går orent

Oskarvikström

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2013
Hoj
05 yamaha yzf 250
Hej, har problem med min hojj som jag har haft sen jag köpte den för två år sedan, den gick orent redan när vi kollade på den, den gick bra med choke men svarade fortfarande inte som den skulle, har dock fått den att gå på tomgång nu, men den blöddrar till med jämna mellanrum.

Gasar man på hastigt vill den lägga av, har gjort rent förgasaren ett antal gånger, även bestyckat om förgasaren, större lågfartsmunstycke tror jag, det sitter trimdämpare på den nu, men den smäller med orginal också, ställt ventilerna har vi hunnit med också, de stod inte så tokigt alls, bytt kolv för den delen med, har inte kollat så noga om den får tjuvluft, tändstiftet syns det inte speciellt mkt på heller, har för mig att det nästan brukar vara sotigt.

Trött på att alla i byn ska höra en när man är ute och åker, släpper man gasen låter det som någon går lös med en ak47:a

Tacksam för svar

Mvh Viken.

1: Du har en ölburk som ljuddämpare/den går för snålt

2: Det är inte tätt vid kröken eller däromkring = samma effekt som ovan

1: Du har en ölburk som ljuddämpare/den går för snålt

2: Det är inte tätt vid kröken eller däromkring = samma effekt som ovan

Ljuddämparen är det nog inget fel på, eftersom jag skrev att den small exakt likadant och gick likadant med orginaldämpare, att den går för snålt tror jag också, men att byta munstycke verkade ju inte hjälpa, men lågfarsmunstycke är inte det främst för tomgång?, den har nog varit tävlingskörd en gång i tiden, så det är stor chans att det inte sitter orginal bestyckning.

Kolla om insugsgummit har spruckit och läcker in luft.
Rnegör förgasaren och kolla vad du har för munstycken.

Den går i alla fall av någon anledning magert.

Kolla även så att förgasaren får tillräckligt med soppa, litet idiotfel som är lätt o missa.

Back