PROBLEM Ktm 640 LC4 2004

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
HJÄLP!
Problem med en 640 LC4 2004. När man trycker in startknappen så klickar det bara i startrelät. Mätte upp 12,5v vid startmotorn så ström kommer fram.
Jag har bytt kapacitator, startrelä, CDI box, batteri (Varta), startknapp. Har till och med bryggat neutralswitchen i lamphuset.

OCH ändå klickar aset bara???? Är det någon skärpt hjärna i som har förslag på vad fasen som är fel.

J

Har du verkligen 12,5V även under belastning? Vad har du över batteripolerna när du försöker starta?

Hur mår alla jordpunkter? Det låter ju som att någon del i kretsen inte är riktigt kry.

Den håller 12,5v vid startförsök men jag funderar på om det nya batteriet kanske inte levererar den utlovade strömstyrkan?
Den enda jordkabeln är väl ifrån ramen till minuspolen? Och där är en ny grövre kabel samt väl jordad i ramen.

Prova med startkablar från bilbatteri till batteri på hojen. Prova även med startkablar direkt på startmotorn dvs gå för bi startrelä mm tryck bara fast + kabeln mot startmotorns pluskabelskruv på startmotor. Går den inte ens då är startmotorn väck.

Jag har en gång i tiden lurat mig själv angående spänningen till startmotorn på en bil. Jag mätte på ringkabelskon och hade drygt 12V, men tillräckligt med oxid gjorde att själva anslutningen hade några enstaka volt. Liknande fenomen har jag märkt på polskorna på själva batteriet. Polerna har spänning, men inte kabeln. Det krävs inte mycket oxid för att isolera 12V.

Back