Polaren fyller 30: bandag? akrobatflyg? hjälp!

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Nu fyller bästa polaren 30 snart och vi håller på att knopa ihop nått kul i present.
Roligast hade vart att ge bort någon form av upplevelse. Typ någon form av rally/roadraceing-upplevelse, ett fritt fall el dyl.
Tror egentligen inte fritt fall eller bungy passar så bra...
Det jag har hittat när jag vart ute å sökt ang att åka på någon form av "bandag" med utbildning i någon liten formelbil, är ju hyffsat långt från stan och jag har för mig att det kostar skjortan!
Någon som vet om det finns nått liknande på falkenberg? (Det är bil som gäller. Och inte komma dit i egen, som vi gör med hojarna, utan "hyra")

Annars vad jag lite inne på någon form av akrobatisk flygtur. Nått sånt där lite äldre öppet plan som låter mycket och kan rolla å loopa å ha sig.
Tror han skulle uppskatta om vi flög skiten ur honom.
Någon som vet var man kan komma i kontakt med folk som flyger sånt och kanske skulle vilja ta med en passagerare på en sväng?
Någon som har en aning om vad det skulle kunna komma att springa loss på?


Någon som har en annan lysande idé om vad man ger bort för lite lagom fartfylld upplevelse till en gift man som snart kommer å dra omkring på en barnvagn...?


Fyll gärna på med tankar och idéer!:)
:Bugar

//Baggis
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
På A vet jag ej men på B så är det bästa att ringa direkt ut till din lokala flygklubb. Grabbarna flyger gladeligen bara man betalar självkostnadspris. Speciellt om man hittar någon som tävlar.

Själv pröjsade jag 500:- för en 25 minuters tur när en bekant fyllde jämnt.

Lycka till.
 

Deztallica

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2004
Ort
Haninge
Hoj
KTM 660 SMC -04, Honda CRF250R -08
Slår mitt slag ännu en gång för paragliding - skärmflygning.
Det finns inget som tar den känslan.

Skicka med honom med en riktigt duktig tandempilot som kan acro så ska ni se en blek 30-åring. Synd bara är det att du får inte den höjden du behöver för extremare akro flyg. Men en spiral i 4,7G är väl inte så illa :)

Lite läskigare saker kan man ju göra, helicopter, sat, fullstall, men då är helst över vatten om du får en kravatt och måste kasta nödskärm..

Spana in;
www.skarmflyg.com
www.friflyg.com
 

Trötter

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Stockolm/Tullinge
Hoj
på gång
Var några killar för nått år sen ute på barkarby flygplats som hade möhippa för en brud, dem satte henne med brudkläning och allt i en yak 55 och stack iväg en stund, hon vart helt likvit i ansiktet sen när dem hade landat, dem fick bära ut henne ur planet sen...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top