påkörd: BOS -> GPR?

cte

Ja, min är finare än din
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
SV650S -00
Aloha alles.

För ca 2 veckor sen vart jag och min fina SV650S påkörd av en snäll taxichaffis när jag väntade vid rödlyset för att få grönt... Hade stått stilla i 4-5 sek. Fråga mig inte hur han lyckades. Hur som helst så gick det bra förutom att han pajjade min hugger och att mitt rör blev ett high-pipe... Det var ett BOS rör, verkstaden skall nú fixa ett nytt rör och sa att de har ett nytt GPR rör i lager som de kan använda om jag tycker det är okej... Någon som vet ngt om GPR. Jag skall tillstå att jag inte hade hört något om mitt föregående märke men jag vill inte tappa mitt underbara v-twin ljud.

Någon som har några erfaranheter eller vet ngt om GPR rör?

Thanks

cte skrev:
Aloha alles.

För ca 2 veckor sen vart jag och min fina SV650S påkörd av en snäll taxichaffis när jag väntade vid rödlyset för att få grönt... Hade stått stilla i 4-5 sek. Fråga mig inte hur han lyckades. Hur som helst så gick det bra förutom att han pajjade min hugger och att mitt rör blev ett high-pipe... Det var ett BOS rör, verkstaden skall nú fixa ett nytt rör och sa att de har ett nytt GPR rör i lager som de kan använda om jag tycker det är okej... Någon som vet ngt om GPR. Jag skall tillstå att jag inte hade hört något om mitt föregående märke men jag vill inte tappa mitt underbara v-twin ljud.

Någon som har några erfaranheter eller vet ngt om GPR rör?

Thanks

GPR är nästan bättre. Kommer nog låta mer.

Tjenna!
Som sagt följer mina ledord strikt: "kör som om alla andra vill köra på dig"...
Speciellt taxi- chaufförer. En polare blev påbackad av sådan förra året. Nåja.

När jag leta Aprilia Falco förra året provkörde jag en med dubbla GPR pipor. Men de dåna bra mycket mer än BOS systemet som sitter på den hoj jag till slut köpte. Tyckte det slog igenom vindsuset även i motorvägsfart vilket inte är skoj vid långturer som jag gör emellanåt. Men smaken e som :arsele . Vill du att du ska höra o höras så är GPR bullrigare än BOS. Och me 350 cc mindre V-twin så kanske det bara blir mysigt!

Jag hade BOS kolfiber på minThundercat och har GPR (titan?) på min R6:a. Nöjd med båda och skulle kunna tänka mig att köpa dessa märken även nästa gång det skall handlas slipon.

Upplever nog kanske mitt GPR som lite bättre, så får du det istället är det nog inget att klaga på om det handlar om ungefär samma nypris som ditt gamla

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla