Ombyggd Z 650

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
har fått ett erbjudande att köpa denna ombyggda hoj, till en vettig peng tror jag!
eller vad tycker ni den är värd?

det är en gammal kawasaki z650 -82 från början, som är näst intill klar, det som återstår är besiktning!

så jag undrar lite vad som krävs för att få igenom den! verkar ju inte som det är något annat än motorn som kommer från den ursprungliga z650? hur petiga är dom, och vad ska man tänka på?:3freak

bild.jpg

Den ser jäkligt fin ut!

Men det är garanterat minst reg-bes på den.

Vad är prislappen?

10 får jag den för! vad tror du det kommer kosta att få den inregistrerad?

//fredrik

Är det originalram som är ombyggd eller en köpe-ram?
Papper på ramen? Stålsort, tillverkare etc.

10 papp var nog vad jag hade gett som max för något som var lite oklart om det går att besiktiga. Helst mindre...

ja jag känner lite så med! jag vet ingeting om den, den som äger den nu fick med den i ett stort dödsbo han köpte då han handlar med antika prylar.. så han vet ju ingeting om den häller tyvärr...

om man kollar på en z650 orginl lkänns det ju inte som han kan ha bygt på den ramen! men ramnummer på registrerings bevis mm stämmer!

MVH Fredrik

kolla i pappren så den inte redan står som ombyggd, står i reggbevis.
kanske går o kika på reggnummret men jag ser de inte.

annars är de i princip en sfro bes, men lär vara omöjligt om de inte är en orginalram från nåt annat då dom vill
veta material svetsningar mm.

bra pris om du kan få den reggad el helt om den redan är det.

Den var ju tokball :yoparty
Köper du den inte så kan du väl PM:a mig.

haha ja det ska jag göra nikel:)

okej ska kolla reg bevistet, men tror inte det stog något om ''ombyggt fordon''! men frågan är hur kunniga dom på besiktningen är, vet dom verkligen exakt hur denna modellen ska se ut original:)
av egen erfarenhet när man besiktad andra hojar så värkar dom vara ganska blinda:P

//fredrik

okej ska kolla reg bevistet, men tror inte det stog något om ''ombyggt fordon''! men frågan är hur kunniga dom på besiktningen är, vet dom verkligen exakt hur denna modellen ska se ut original:)
av egen erfarenhet när man besiktad andra hojar så värkar dom vara ganska blinda:P
//fredrik
Jo oftast är det så men kan komma efter. Ex: Bil besiktigad ua 3år sen hamna i en flygande = regbesiktning. Hoj ua 2år, det tredje gick det ej. Finns folk som kör år efter år utan problem o sen otursbarnen som nekas direkt:gnissla

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort