Oljud husaberg fe650e -02

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Hoj
HONDA CRF 450 -04
brorsan har ett vinande oljud som kommer från väsnter sida på hans husa. det kommer när motorn börjar få upp lite arbetstemp.
har läst något om problem med lagringen på balansaxeln. kan det vara den som är på väg att pajja??? svår att byta???

upp upp!!!!!
det måste väll finnas någon husa fantast som kan gissa lite vad det kan vara allafall......

En husa låter väldigt mycket mer än nån annan cykel. E d bara ett vinande ljud e d ingen fara, d e värre när d börjar skramla. D e inte något särskilt med balansaxeln på en 02:a. Va noga (riktigt noga) med att följa serviceplanen i manualen!!!

ok..
man skulle ha lysnat på någon liknade hoj. har aldrig hört någon som viner så här mycket..

Melin skrev:
ok..
man skulle ha lysnat på någon liknade hoj. har aldrig hört någon som viner så här mycket..

hör oxå ett liknande ljud, kör utan hjälm å lyssna. tror dock att det inte är någon fara. min har låtit så sen jag skaffade den förra året, tror att dom ska låta så. :gnissla

Husaberg hojar låter en hel del innanför transmisionskåpan. Har den alltid låtit så eller har det kommit nu på sista tiden?

Om ballansaxellagen börjar ge sig tror inte jag att det blir ett vinande ljud av, tror det skulle leva om lite mer än vinande. Byta ballansaxel lagren så måste motorn klyvas så ni får bort veven eftersom ballansaxeln sitter på vevaxeln.
Svårt? Nja, klyva motorn är inte specielt svårt men få bort ballanaxeln från vevaxeln har aldrig jag försökt med det lämna jag iväg grejerna för när det gjordes på min motor, säkert skit lätt bara man har rätt avdragare mm.

ok.. man behöver inte direkt ta av sig hjälmen för att höra det.. det överröstar hela motorn. det har låtit ända sen han köpte den för några månader sen.
riva motorn ska inte vara några problem. både jag och han har skruvat en del men aldrig husaberg. men man vill ju veta var man ska börja leta så man inte river i onödan.

Lyssnade på en ny för ett tag sen och den lät som en kompressormatad bil så det ska nog vara så.
Är det nån som vet exakt vad det är som låter?

Motarrrd skrev:
Lyssnade på en ny för ett tag sen och den lät som en kompressormatad bil så det ska nog vara så.
Är det nån som vet exakt vad det är som låter?
Så var min -02 FE 501 också,det var visst lite tight passning mellan dreven,sitter ju en massa såna på vänstersidan av Husaberg.Den blev tystare när den var riktigt glödhet,men var aldrig tyst.Inget att bry sig om enligt Husaberg,dom flesta -02 var visst så.

Åmotar´n skrev:
Så var min -02 FE 501 också,det var visst lite tight passning mellan dreven,sitter ju en massa såna på vänstersidan av Husaberg.Den blev tystare när den var riktigt glödhet,men var aldrig tyst.Inget att bry sig om enligt Husaberg,dom flesta -02 var visst så.

Min hojj låter också så... ja har en 470..
de viner o man tror de är illa..men de verkar som om de flesta har det!!

Back