<micke>
#647, Supermoto S1.
- Gick med
- 20 Aug 2004
- Ort
- Blåsta
- Hoj
- Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Renoverade toppen för 5 timmar sen på min Crf 450. Nya ventiler runt om (stål) och nya ventilsäten på avgassidan. Insugssätena mira frästes.
Gått 5 timmar i inomhushallen på Miljöbränsle. Rätt bestyckad. Cykeln gick jätte bra sist jag tränade, lättstartad, inga baktändningar o.sv.
Ventilspelet har iaf. ändrat sig på 1 av Insugsventilerna och gått ner sig (0,60 mm). Gick ner till schims 1,10 eller 1,00 för att få ett vettigt ventilspel.
Hondas schims slutar på 1,20 som jag förståt?
Det här verkar ju inte alls rimligt så frågan är om jag bara kan sätta i ett puttefjutt schims och hoppas på det bästa. Eller ska jag riva toppen?
Kan det vara så att Hondas orginal ventilsätena inte fixar Stålventiler? Vet mig att "stålventilsinsugskiten" bara ska vara att smacka i efter man gjort en mira fräsning.
Börjar bli bra less på den här motorn nu, det kan jag lugnt säga....
Vad har hänt?
Gått 5 timmar i inomhushallen på Miljöbränsle. Rätt bestyckad. Cykeln gick jätte bra sist jag tränade, lättstartad, inga baktändningar o.sv.
Ventilspelet har iaf. ändrat sig på 1 av Insugsventilerna och gått ner sig (0,60 mm). Gick ner till schims 1,10 eller 1,00 för att få ett vettigt ventilspel.
Hondas schims slutar på 1,20 som jag förståt?
Det här verkar ju inte alls rimligt så frågan är om jag bara kan sätta i ett puttefjutt schims och hoppas på det bästa. Eller ska jag riva toppen?
Kan det vara så att Hondas orginal ventilsätena inte fixar Stålventiler? Vet mig att "stålventilsinsugskiten" bara ska vara att smacka i efter man gjort en mira fräsning.
Börjar bli bra less på den här motorn nu, det kan jag lugnt säga....
Vad har hänt?