Ny skånepåg

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Tjena!
Tobbe heter jag då, 29-åring från Malmö och är relativt ny i forumet, reggade in mig i Januari.
Jag ser fram emot min första säsong på två hjul efter att ha klarat körprovet i September i fjol (har B-kort sen -92 med) och har införskaffat mig en Suzuki SV650 S som jag tänkte träcka med i vår/sommar och höst (om vädergudarna vill).
Ska börja köra med ett par kompisar som kör sen ett par år tillbaka men hoppas även få träffa andra hojåkare från Malmö med omnejd. Hade varit kul att få lite inspiration och erfarenhet av andra med.
Jag jobbar och sliter och går som alla andra här och önskar att det blir hojväder snart (även om vissa redan tagit årets första tur).

Andra intressen är fotboll och jag har också ett sjukt begär av elektronisk music (Trance) och lirar som discjockey sen -98.

Kommer inte på nåt mer att skriva om här och nu, men jag hoppas ha gett en liten bild av vad det här är för en filur.
Tack för mig så länge.
MVH

// Tobbe
 
Last edited:

spirre

Riders of Helsingborg
Gick med
16 May 2003
Ort
Vejbystrand
Hoj
Ducati 750 Sport -01 | KN Filter,Ducati Performance Kolfiberbössor - R.I.P. 2008-09-01
lurare där... ser allt att du reggade in dig i januari :)
Välkommen :tummenupp
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
spirre skrev:
lurare där... ser allt att du reggade in dig i januari :)
Välkommen :tummenupp
Tack. Och tack för rättelsen hehe... :)
Men jag började reka i December... jag var väl lite wannabe den månaden då :tungan
 
Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
härligt! Det är fortfarande inte säsong... men så fort säsongen börjar kommer ordet om SH spridas o mer folk kommer hit! Därav har detta forum skapats! Vill ju att folk har nånstans o berätta om sig själva o deras planer.

Förresten, fotboll är ingen bra sport. För mycket skådespelare. Jag spelade fotboll en gång och råka meja en kille i fejat o sen slog jag han på armen, å då börja han nästan grina o börja joddla efter domaren om att jag skulle få straff. hahah
 

allbin

slacker
Gick med
25 Sep 2003
Ort
malmö
Hoj
none
ahaa . . . fler lirare att åka hoj me :tummenupp

välkommen hit då, o lyssna inte på svidi, för här nere e alltid säsong :D :D
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Swedie skrev:
härligt! Det är fortfarande inte säsong... men så fort säsongen börjar kommer ordet om SH spridas o mer folk kommer hit! Därav har detta forum skapats! Vill ju att folk har nånstans o berätta om sig själva o deras planer.

Förresten, fotboll är ingen bra sport. För mycket skådespelare. Jag spelade fotboll en gång och råka meja en kille i fejat o sen slog jag han på armen, å då börja han nästan grina o börja joddla efter domaren om att jag skulle få straff. hahah
He he, då är det kanske illa att jag är mest intresserad av ligan med dom stora filmarna... Italienska :)
Joddlade han efter domaren om att DU skulle få straff? :banana
he he, just pulling your leg. Antar att du menade tvärtom.

Förresten gillar jag forumet väldigt mycket. Det är ett nöje varje gång man loggar in. Keep up the good work.

// Tobbe
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Swedie skrev:
Därav har detta forum skapats! Vill ju att folk har nånstans o berätta om sig själva o deras planer.

Var ska vi gammelfanskap berätta om oss själva då?

Mina planer? Ja, nu till helgen ska det tankas rejält så man antingen vaknar i häktet eller på sjukhuset. Vaknar man hemma har man förlorat :) Ska du med gubben? :fyllisar

Välkommen skånepåg.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Swedie skrev:
härligt! Det är fortfarande inte säsong...

Lyssna inte på Swedie. Lappjävlarna kanske har 2 månaders hojåkning/år men vi sydvikingar har lite bättre stake :D

Denna vikingen har t.ex. varit ute och gasat idag :squid

Ett bra ställe att träffa folk är antagligen MC-mässan i Köpenhamn på lördag. Rätt många skånepågar och -töser ska dit. Själv har jag inte bestämt mig till 100% men förmodligen åker jag dit. Finns en tråd i forumet som handlar om detta, det blir enligt uppgift bärs efter mässan. Och före. Och under. :D

Edit: Jag tog oxå lapp i somras/höstas. Vi kanske redan har träffats? Jag körde hos Ericssons.
 
Last edited:

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Mavve skrev:
Var ska vi gammelfanskap berätta om oss själva då?

Mina planer? Ja, nu till helgen ska det tankas rejält så man antingen vaknar i häktet eller på sjukhuset. Vaknar man hemma har man förlorat :) Ska du med gubben? :fyllisar

Välkommen skånepåg.
Tack Mavve :)
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
Skalman skrev:
Lyssna inte på Swedie. Lappjävlarna kanske har 2 månaders hojåkning/år men vi sydvikingar har lite bättre stake :D

Denna vikingen har t.ex. varit ute och gasat idag :squid

Ett bra ställe att träffa folk är antagligen MC-mässan i Köpenhamn på lördag. Rätt många skånepågar och -töser ska dit. Själv har jag inte bestämt mig till 100% men förmodligen åker jag dit. Finns en tråd i forumet som handlar om detta, det blir enligt uppgift bärs efter mässan. Och före. Och under. :D

Edit: Jag tog oxå lapp i somras/höstas. Vi kanske redan har träffats? Jag körde hos Ericssons.
Aaah, det låter najs. Vi ska över på Lördag med... Ska vidare på fest på kvällen så varför inte börja hinka i Köpenhamn? :banana
Jag gick på Erikslusts körskola så det har vi nog inte.
Men vi lär väl säkert stöta på varandra på mässan.
 

allbin

slacker
Gick med
25 Sep 2003
Ort
malmö
Hoj
none
Dangerous_Dave skrev:
Aaah, det låter najs. Vi ska över på Lördag med... Ska vidare på fest på kvällen så varför inte börja hinka i Köpenhamn? :banana
Jag gick på Erikslusts körskola så det har vi nog inte.
Men vi lär väl säkert stöta på varandra på mässan.


se där . . jag körde också för håkan-bråkan på erikslust. då kanske VI har träffats redan för jag tog mitt kort den 8:e september förra året. det återstår väl o se . . .

tills dess, ha d och försök köra me insidan :tummenupp
 

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Varberg
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Jasså.. ni ska över till Köpenhamn.... när drar ni?? :)

Har funderat på om jag oxå skall dra över....

Dangerous_Dave skrev:
Aaah, det låter najs. Vi ska över på Lördag med... Ska vidare på fest på kvällen så varför inte börja hinka i Köpenhamn? :banana
 

Dangerous Dave

Radical Quad-Riders
Gick med
14 Jan 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda VTR1000F
allbin skrev:
se där . . jag körde också för håkan-bråkan på erikslust. då kanske VI har träffats redan för jag tog mitt kort den 8:e september förra året. det återstår väl o se . . .

tills dess, ha d och försök köra me insidan :tummenupp

A fan, ja det är ju inte helt omöjligt att vi sågs nån gång... Tror inte vi kört ihopa dock...
Men som du sa, det lär vi upptäcka. Jag hade 2 andra snubbar nån lektion med.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top