Ny i trakterna

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Tjena!
Jag är en snubbe som egentligen håller hemma i ROH-Forumet. Snart fyllda halva 30, och haft lappen sedan jag var 19. Har precis börjat studera i närheten utav Borås och abstinensen bara kryper på. Sålde hojen förra våren och har sedan dess mest åkt utomlands och kört. Var borta i Oktober och körde Transalp Portugal runt och senast 3-dagars Enduro i Maj. Har sett att där ligger någon cross/enduro-bana i närheten utav Viskadalen mot Borås, någon som vet något om den? :)

Har fortfarande tankarna om något billigare på gatan eller enduro då man fått blodad tand för det :) Hur ser möjligheterna ut för vardera? Har ni som vi hade i Helsingborg, speciella dagar med fasta körningar och utgångsplatser? Blir det gathoj igen så får man ju börja kolla runt :)

Ta hand om er så länge!
Peace.
 

RZ350

Medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Borås
Hoj
Yamaha RD 350 ypvs. Husqvarna WR 360. WR 125. Suzuki gsx750f
Hej! Det är FMCK som har endurobanan som du tänker på. Står nog en del på deras hemsida om den. Finns ingen speciellt ställe som folk träffas vad jag vet. Finns någon facebook grupp eller så här i forumet, En XR 600 så kan du ju köra båda två =)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Hej! Jo jag var på motorbanan och kikade lite igår. De hade cross-banan där men även en motardbana, riktigt najs ju! Har mer kollat på en DRZ400/350. en XR 600 är för tung för köra enduro, DRZ:an är också en tung jävel men lämpar sig bättre, sen ligger priserna ner mot 10,000:- hållet. Har ni någon mekare i trakterna som ni kan rekommendera för servicar och däckbyten så man slipper åka till någon auktoriserad handlare?
 

RZ350

Medlem
Gick med
9 May 2012
Ort
Borås
Hoj
Yamaha RD 350 ypvs. Husqvarna WR 360. WR 125. Suzuki gsx750f
Trodde du mena endurobanan den ligger strax efter ridhuset. Då va det Borås motorstadion du va vid. Mc teknik ligger vid trandared han är riktigt duktig. Han gör nog alla jobb som finns och rimliga priser. Helt sant med xr600 den är nog rätt mycket för tung. Mvh
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top