Norrköpings träff??

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Finns de några från Norrköping o runt ikring som har lust att ta en sväng nångång?
Det är jag och en polare som åker omkring lite o det skulle vara kul att få med några till ;)
Hör av er!

Jag går bara å väntar på att få köra upp, måste klara det där skiten, sen tar jag lätt med bågen ner till finspång, pluggar där. Så det är ju inte så långt till Norrköping sen.. Ni får väl skriva nåt innan ni ger er ut på vägarna!!

Jag bor i Norrköping men hojen är iu Stockholm men jag hör av mig om hojen hittar ner.

Låter skitbra. men som sagt jag ska väl bara sätta ihop min trasiga hoj nu *grr* Snart är jag ute på vägarna igen.

Jag är i Norrköping nästan alla helger (och vissa kvällar), vore kul att få en liten guidad tur där nere. Iofs har jag redan hittat en del fina vägar, men det skadar aldrig att kunna fler.

Så - jag är på, beroende på vilket datum... helst en lördag, förutsatt att jag är i Norrköping.

TKS>

Hur kommer det sig att du är i Norrköping så pass ofta då?? Där ifrån eller??

Själv så kommer jag därifrån, men bor numera i Väsby, är dock oxå ofta i Norrköping.

Vi kanske skulle kunna "samåka" ner dit nån gång framåt sommaren?!

/Niklas

campar skrev:
TKS>

Hur kommer det sig att du är i Norrköping så pass ofta då?? Där ifrån eller??

Själv så kommer jag därifrån, men bor numera i Väsby, är dock oxå ofta i Norrköping.

Vi kanske skulle kunna "samåka" ner dit nån gång framåt sommaren?!

/Niklas

Tjejen har flyttat dit, och jag bor i princip med henne, men jag jobbar i Stockholm i veckorna, så det blir en hel del fram och tillbaka.

...det vore kul med sällskap någon gång då du ska dit. Jag håller på att leta fram roligaste vägen ned dit, och det går rätt bra. Finns mycket fina vägar i trakterna.

Okej.
Jag är ju som sagt därifrån så jag brukar åka dit var o varannan helg iaf. Vore faktiskt himla kul o åka tillsammans sen när det blir bra väder. Och åker man 2st eller så så är det ju samtidigt roligare att ta en annan väg en E4:an....;)

Vi kan ju försöka att höras av nångång. Har ju hojen här i sthlm nu, och ska ev åka ner till helgen, men jag kommer att åka på fredagen då. Men inte säker än och så beror det ju på vädret.

Men som sagt kan ju höras av!

Vart i nrk bor hon då? Pluggar eller?

/Niklas

tks skrev:
Tjejen har flyttat dit, och jag bor i princip med henne, men jag jobbar i Stockholm i veckorna, så det blir en hel del fram och tillbaka.

...det vore kul med sällskap någon gång då du ska dit. Jag håller på att leta fram roligaste vägen ned dit, och det går rätt bra. Finns mycket fina vägar i trakterna.

Jag bor och pluggar i Norrköping men kommer från Stockholm så man hälsar ju på päronen ibland. Jag körde gamla landsvägen idag (med bil), riktigt roligt. Det är lätt att hitta.

Så här hittar du:
-Kör Essingeleden söderut till avfarten Tumba/Alby, ligger en Shell och McDonalds där samt att det är samma avfart som när man kör Mälaren Runt. Följ skyltar Södertälje. (Missar man avfarten, skit i det och gå vidare på nästa steg.

-När man kommer in i Södertälje följer man skyltat centrum och när man passerat kanalen svänger man vänster (Södertälje Syd). Nu ska du följa skyltat Pershagen genom rondellen.

-Nu är det bara ligga på och följa skyltat Nyköping. Det viktiga är att komma ihåg att man inte ska följa E4 skyltar utan de blåa lokalskyltarna.

-När man kommit till Nyköping åker man ut på E4:an då det inte finns någon bra genomfartsled. Ta andra avfarten så är du tillbaka på landsvägen.

-Fortsätt genom alla samhällen, känns ibland som man kört fel men det har man inte. Sedan när man kommer till Kolmården kan man välja att köra sista biten på motorväg men den smala vägen på andra sidan berget vid vattnet är riktigt rolig. Motorvägen är skyltat E4 och den sistnämnda vägen med en vanlig lokalskylt mot Norrköping.

-Nu går det inte att åka fel man kommer ut vid avfarten från motorvägen och så är man framme.

Mycket nöje

campar skrev:

Vi kan ju försöka att höras av nångång. Har ju hojen här i sthlm nu, och ska ev åka ner till helgen, men jag kommer att åka på fredagen då. Men inte säker än och så beror det ju på vädret.
/Niklas

Jag kommer att vara i Stockholm nästa vecka och tänkte hämta ner hojen hade planerat att åka till Norrköping fredag eller lördag. Kan vi ju åka 3 stycken.

EDIT: en massa stavfel

//Fredrik

Fredag 2/5 : Stockholm - Norrköping alltså?

Jag slutar ca 17:00 i Stockholm och kommer ha hojen med mig.

Ni andra - lämplig tid och plats att ses?
Jag åker dock inte hela vägen till Norrköping, utan tar Arkösundsfärjan, vilket för mig är en genväg på ca 20 min... trevlig väg ned dit också.

Sedan - Lördag 3/5, det passar ju alldeles utmärkt för en Norrköpingsträff :)

Hoppas bara att vädergudarna tycker detsamma.

Skulle som sagt vara skitkul att åka lite. Men min cykel är ej ihopsatt ännu, Ingen som vill hjälpa till att rikta en bakdel på hojjen? Vet inte hur jag ska bete mig. Spett o slägga kanske. heh ajja det ordnar sig väl.

Hai!

Stockholm - Norrköping 2/5

Vi kan ju träffas på flera ställen men om alla bor norr om kan man träffas vid Järva Krog eller Volvia. Annars kanske man ska ses vid Shell macken vid Tumba avfarten för dit ut är det ju ändå bara motorväg. Om ni kan någon bra väg dit ut så kan man ju ta den för det är ju ingen höjdare att tugga motorväg.

//Fredrik

Jag har ganska bra idéer om vilka vägar vi kan ta.

Mitt förslag är då att vi ses i Tungelsta, kanske 17:30
eller något sånt, vid macken, precis i korsningen
där det är stopplikt om man kommer från Västerhaninge.
Sedan kan vi ta oss först via 257:an/Tungelstavägen via
Rosenhill och sedan vidare på slingriga (om)vägar ned
till Norrköping.

Jag kommer eventuellt ha flickvännen med mig, så då
blir det (tyvärr?) lite lägre tempo... jag kanske inte
platsar då? :o

Last edited:
Nu har jag knåpat ihop en karta som jag bifogar här nedan.

Större delar av sträckan har jag redan åkt, men som hel rutt har jag aldrig provat. Delar som är rena gissningar i planeringen är den där milen i sydvästlig riktning från Gnesta, samt halva sträckan Runtuna-E4:an via Stigtomta. Jag hoppas att det är asfalterade vägar :)

Sträckan Tungelsta - Arkösundsfärjan beräknade jag till ca 17 mil med det här vägvalet. Från färjan till Norrköping är det ca fyra mil om man åker runt och tre mil om man tar färjan. Stockholm-Tungelsta rör sig väl om ca tre mil.

Bifogat

• planerad rutt.jpg
    planerad rutt.jpg
    92 KB · Visningar: 217
tks skrev:
Jag har ganska bra idéer om vilka vägar vi kan ta.

Mitt förslag är då att vi ses i Tungelsta, kanske 17:30
eller något sånt, vid macken, precis i korsningen
där det är stopplikt om man kommer från Västerhaninge.
Sedan kan vi ta oss först via 257:an/Tungelstavägen via
Rosenhill och sedan vidare på slingriga (om)vägar ned
till Norrköping.

Jag kommer eventuellt ha flickvännen med mig, så då
blir det (tyvärr?) lite lägre tempo... jag kanske inte
platsar då? :o

Vägvalet låter bra, det är kanske lite kurvigare än gamla riksvägen.

Jag är inte riktigt säker på vart du menar att vi ska träffas. Jag kommer ju Nynäsvägen söderut och då svänger man ju av mot Västerhaninge (avfarten efter Jordbro) och eftersom jag aldrig svängt av där så vet jag inte hur det ser ut men macken du snackar om ligger kanske precis där?

Då jag inte har någon renodlad sporthoj så är det där med lägre tempo inget problem. Det brukar dessutom vara ganska skönt när man ska köra så pass långt.

Hallå alla som vill åka på fredag.
Ville bara säga det att jag kommer att vara iväg under onsdag o e inte tillbaka förens på torsdag middag nångång. Men med all sanolikhet så hänger jag på, och tempot låter kanon!

Men vi kan väl försöka att höras av mera framåt torsdag kväll.
Jag åker ju ifrån Väsby så om ngn annan åker därifrån typ så kan vi träffas på vägen innan, jag hittar nog inte heller till platsen.

Men det tar vi på torsdag.

/Niklas

campar skrev:

Men vi kan väl försöka att höras av mera framåt torsdag kväll.
Jag åker ju ifrån Väsby så om ngn annan åker därifrån typ så kan vi träffas på vägen innan, jag hittar nog inte heller till platsen.

Men det tar vi på torsdag.

/Niklas

Jag ska åka med på fredag och bor i Danderyd så du kan väl PM:a mig när du kommer hem på torsdag så kan vi komma överens om något. Tillsammans ska vi nog hitta dit

//Fredrik

Back