Ni sv-ägare, frågor...

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Funderar på att köpa gubbhoj, att ha som brukis på gatan...börjar få träsmak i röven å armar efter styvt 8 år på r-hoj (räknat från 125a) dvs, jag är inte gammal, men fortfarande ung.

Kikat på lite alternativ till radfyra - sv 1000 och mille...

Jag vet att mille är roligare när det svänger, haft en. Men det känns mer hopplöst än löst att hitta en mille 02a till salu överhuvudtaget, nyare visst, men jag vill ha en 02a annars får det vara..eller nyare sv 1000. Sp1 är inte på tal om - den känns som mille med skjuts.

-försäkring sv 1000, i storstad?
-eventuella problem på hojjen?
-tänkte isf omg, om jag inte hittar en färdig med - helsystem, pc, filter, vart annars köpa, rekomendationer?
-övriga ögandekostnader?

Kommentarer av sv ägare -rekomendationer?

:)

ös på

har läst sv-tråden, men åsikter kommer & går.

Sålde min -04 i veckan.
Riktigt kul hoj,men vill åka naket ett tag.
Köpte Yoshi helsystem,pc3,kn osv via Boove.
Blev ju en helt ny hoj och framför allt lätt.
Hel/helår Bilsport o Mc c:a 9 papp,bor i innerstan.

Trodde du redan hade din bestämda uppfattning kring en sv Ironmike.
Tänke på det du skrev i SV1000-tråden förra året att det var en skithoj som kändes svampig och seg med mera..:rolleyes:

Hursomhelst så sålde jag min sv1000 03:a till förmån för en gsxr750.
Tycker svn e fin men känns lite tung och seg i orginalutförande.

+ Försäkring, muller och vrid
- Körställning, hk och vikt

Tänke på det du skrev i SV1000-tråden förra året att det var en skithoj som kändes svampig och seg med mera..:rolleyes:

Ja, han ville ju ha en hoj som passade honom bättre! :D

Hel/helår Bilsport o Mc c:a 9 papp,bor i innerstan.

vad skulle du haft i halv, kolla du det? :)

Nja jo, alltså.. jag och vapendragarn ceacar på sh, åkte en runda förra sommaren - då vi bytlåna hoj på bogan. Jag hade aldrig kört sv innan, och klev av en R1a efter bombartempo, för att hoppa på en sv, å köra bogan en sväng.. Då ere väl klart att man märker av skillnader direct, men ceacar å jag åkte väl ändå ganska jämt...gränsen för vad man kan göra på gata, krymper skillnaderna i hojval på ngt vis. Även fast "jag byter ner mig" till en bekvämare hoj, så kommer jag fortfarande att hänga av 98% av hojjarna på bogan/bulten, spelar i mina ögon inte så stor roll vad man åker, utan mer hur man kör..

Som ex, en snubbe i onsdags på gruppkörningen, som åkte snabba gruppen.. tror det var med en cbr600f - duktiga killar på R1 hade svårt att hänga med såg det ut som. Finns en annan gräns på gatan.

:rolleyes:

Men ang min recension av Sv då.... var ju mest för att tracka sv ägarna, inte för att hojjen var dålig på ngt vis.

Men visst, den vibrerar mer änen radfyra, inte samma klipp osv. Men ljudet, ekonomin, och hanterbarheten = stort +. Sen vill jag tagga ner lite med tempot på gatan, jag blir som person inte lika provocerad av själva hojjenatt ligga på varvbrytet jämt. Behöver hämta andan någon säsong eller två, sen blir det nog comeback på gatan med nyare radfyra eller banhoj :näsblod

Last edited:
Ställ upp med den i R1000?! DU var väl sugen på att tävla..:tummenupp
Även fast "jag byter ner mig" till en bekvämare hoj, så kommer jag fortfarande att hänga av 98% av hojjarna på bogan/bulten, spelar i mina ögon inte så stor roll vad man åker, utan mer hur man kör..

Ställ upp med den i R1000?! DU var väl sugen på att tävla..:tummenupp

hahaha nu glömde du citera-med "på gatan".. haha :tummenupp

ngn btw som åker mille i r1000? ...jag e fortf sugen på att köra r1000, men jag måste stabilisera ekonomin ett tag först.

Jag tror det var nån på en Aprilia på Anderstorp racet. Men du ska ju ha Sv i så fall...:tummenupp
hahaha nu glömde du citera-med "på gatan".. haha :tummenupp

ngn btw som åker mille i r1000? ...jag e fortf sugen på att köra r1000, men jag måste stabilisera ekonomin ett tag först.

vad skulle du haft i halv, kolla du det?

Tror det bara skiljde ett par tusen mellan hel/halv.

men vad tror du, halvförs. 24 år+ ger väl ngn rabbat, 8 skadefria år på hoj, 2 mil utanför stan och eget låst garage? =)

senaste hojjen var ju gräslig, gsx-r 600 år 2001 - kollade senaste faktutran igår kväll, 1090 kr i månaden för trafikförsäkring, helt sjukt :huvet det var billigaste bolaget med trafik, som inte ville ha hela summan i förskott. Verkar ju trots allt blivit hårdare klimat på den fronten, inget tomt snack att premierna höjs... När jag försäkrade en aprilia mille för 3 år sen kostade halvförsäkringen mig 780 kr per månad. Nu vill dom ha över 1000 spänn för trafikförs. på en 600. Fifan.

Dom går inte heller att resonera med ...senaste jag prata med "jaha sedärja, klass 7+ de blir dyrt, statistiken du vet" ....svarar - "men asså, jag är inte 18, jag har haft kort ett tag, skadefritt 8 år, eget låst garage, jag ska inte orsaka en seriekrock direkt.."

fyfan, alla instanser är emot oss hojägare :( - förutom söta cheyer på stan som vinkar å vill åka med *creds*

Last edited:
Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back