Någon som har överblivet virke?

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag skall bygga ett "lock" att lägga över hojen, som täcker alla sidor & "tak"...
Skall ha hojen i mitt sovrum och trött på dofterna, alla medel provade :huvet

Första tanken var att bygga't i plexiglas så det ser ut som om hojen står i ett akvarium i princip.. Men plånboken talar emot.. så om någon har lite träskivor liggandes :confused:

(OT: lämpet är tillbaka)

Ett förslag. bygg den med fyra sidor av plywood, typ lauan det är billigast. och en sida med plexiglas så du fortfarande kan se skönheten.. med lite belysning i lådan så kan du nog somna fint sen!
kan nog hjälpa dig med plywooden dock sämre med plexiglaset..

Muggen skrev:
Jag skall bygga ett "lock" att lägga över hojen, som täcker alla sidor & "tak"...
Skall ha hojen i mitt sovrum och trött på dofterna, alla medel provade :huvet

Första tanken var att bygga't i plexiglas så det ser ut som om hojen står i ett akvarium i princip.. Men plånboken talar emot.. så om någon har lite träskivor liggandes :confused:

(OT: lämpet är tillbaka)

Hornbach har billigt allt vad gäller snickeripang. Du får nog täta insidan med tätskum eller liknande ifall du vill hålla dofterna kvar i lådan.
Som finalé på bygget tycker jag att du skall dra flexslang eller flexrör från lådan upp till ventilen i rummet :tummenupp

slang_gra.gif
vestaflex.gif

Sanoj skrev:
Ett förslag. bygg den med fyra sidor av plywood, typ lauan det är billigast. och en sida med plexiglas så du fortfarande kan se skönheten.. med lite belysning i lådan så kan du nog somna fint sen!
kan nog hjälpa dig med plywooden dock sämre med plexiglaset..

Japp, vad kan det gå på med alla sidor i plywood? Tänkte köra på det billigaste först, och sen byta sida efter sida allteftersom pengarna trillar in :tummenupp

flugan skrev:
Hornbach har billigt allt vad gäller snickeripang. Du får nog täta insidan med tätskum eller liknande ifall du vill hålla dofterna kvar i lådan.
Som finalé på bygget tycker jag att du skall dra flexslang eller flexrör från lådan upp till ventilen i rummet :tummenupp

slang_gra.gif
vestaflex.gif

Jo, tätas skall det göra. Ända ner på golvet :banana

Träram av billigt regelvirke,Klä in med plast som siliconar/tejpar/häftar fast i/på ramen.

Billigt och tätt.

Snyggt ...nej men lägg en duk på den så.

Köp ett flexrör (ser ut som en grov slang)till köksfläktar för en 100:- och led ut som flugan föreslog.

Långa farbron skrev:
Det som luktar är mest soppa som dunstar i förgasare och genom avgasröret och avluftningen från tanken.

Hur mycket soppa är det i fuggarna?
Nyfiken mest för att hojen står ute ett tag innan jag tar in henne..

Vad kan det röra sig om cirkus?

Standard mått på skivor är 2440*1220. Så om dom räcker så går det nog på ca 1100kr med lite reglar oxå.

slang_gra.gif
vestaflex.gif
[/QUOTE]
flex slangen var ju sjyst ide då åker avgaserna ut så han kan sitta i lådan och torrgasa i väntan på våren :hihi

Muggen skrev:
Hur mycket soppa är det i fuggarna?
Nyfiken mest för att hojen står ute ett tag innan jag tar in henne..

Vad kan det röra sig om cirkus?

aldrig mätt men uppskattningsvis 1-2 dl tot

tvätta hojen noga framförallt motorn byt olja och filter gammal olja luktar sunk dränera förgasarna och häng av tanken och lägg någonannanstans så har du nog inte mycket dofter kvar

janne71 skrev:
aldrig mätt men uppskattningsvis 1-2 dl tot

tvätta hojen noga framförallt motorn byt olja och filter gammal olja luktar sunk dränera förgasarna och häng av tanken och lägg någonannanstans så har du nog inte mycket dofter kvar

Tar itne soppan i fuggarna slut om man drar loss bensin slangen vid tanken? Alltså, kör inte motorn slut på allt som är i slangarna då? Nästan iaf, förutom dem futtiga dropparna som stannar i slangarna?

Muggen skrev:
Tar itne soppan i fuggarna slut om man drar loss bensin slangen vid tanken? Alltså, kör inte motorn slut på allt som är i slangarna då? Nästan iaf, förutom dem futtiga dropparna som stannar i slangarna?

tror inte att flottörhusen blir helt tomma innan han dör men det är inga konstigheter och tömma dom sitter en liten skruv på varje flottörhus och en nippel i botten på skålen

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti