MotoGP Indianapolis

Det sägs att helgen kommer förgyllas med:


”Schwantz doing a demo lap on the Suzuki 500.”

och

”King Kenny (And maybe even Rossi) on the shrieking TZ750 dirt track bike.”

:yoparty

[YOUTUBE-ID]IEQAnCL3e5Q[/YOUTUBE-ID]
 
Tohru Ubukata, Bridgestone’s Motorcycle Tyre Development Manager:
“The infield offers a succession of slow corners followed by hard acceleration and the circuit is also quite demanding on the front tyre due to some very hard braking points. We have chosen our asymmetric rear tyres for this race because the circuit uses the left side of the tyres much harder than the right sides – there are more left-handers and generally the fastest corners are lefts.”


Slöseri med däck, ett vanligt däck går ju att vända på och köra lika många varv till med. Dessa blir ju hel fel om man vänder på dem. Ack Ack.
 
Tohru Ubukata, Bridgestone’s Motorcycle Tyre Development Manager:
“The infield offers a succession of slow corners followed by hard acceleration and the circuit is also quite demanding on the front tyre due to some very hard braking points. We have chosen our asymmetric rear tyres for this race because the circuit uses the left side of the tyres much harder than the right sides – there are more left-handers and generally the fastest corners are lefts.”


Slöseri med däck, ett vanligt däck går ju att vända på och köra lika många varv till med. Dessa blir ju hel fel om man vänder på dem. Ack Ack.

Ironi?

Men..... med ett asymmetriskt däck slipper du vända på det och får ändå ut de extra varven. Hela iden bygger ju på jämn fördelning av slitage och värme trots ojämn fördelning på höger och vänsterkurvor. :tummenupp

Viktigpettrar vidare:
Principen är den samma som fördelning mellan rakt fram och sväng på Pilot 2ct-däcken......

För de flesta banor krävs dock "asymmetri åt andra hållet" då de flesta banorna går i högervarv.
 
TV tider Viasat Motor

Fredag 28:e
18.35 Träning 1. MotoGP: 125cc.
19.45 Träning 1. MotoGP.
21.05 Träning 1. MotoGP: 250cc.

Lördag 29:e
16.10 Träning 2. MotoGP.
18.55 Kval. MotoGP: 125cc.
19.45 Kval. MotoGP.
21.10 Kval. MotoGP: 250cc.

Dessutom på Viasat Sport
13.40 Pro Superbike. STCC: Våler.


Söndag 30:e
17.10 MotoGP: Warm Up.
17.45 MotoGP: Race 125cc
19.05 MotoGP: Race 250cc
20.30 MotoGP: Race
01.10 MotoGP: Race. Repris

Idag, torsdag visar Viasat Motor

19.30 MotoGP Klassiker Sydafrika 2004. Från Phakisa Freeway i Welkom.
00.00 MotoGP Klassiker Sydafrika 2004. Från Phakisa Freeway i Welkom.
 
Ironi?

Men..... med ett asymmetriskt däck slipper du vända på det och får ändå ut de extra varven. Hela iden bygger ju på jämn fördelning av slitage och värme trots ojämn fördelning på höger och vänsterkurvor. :tummenupp

Viktigpettrar vidare:
Principen är den samma som fördelning mellan rakt fram och sväng på Pilot 2ct-däcken......

För de flesta banor krävs dock "asymmetri åt andra hållet" då de flesta banorna går i högervarv.

Var inte den ironin ganska självklar?

Vända däck i MotoGP? :rofl

/ Jens
 
Tappat tron på Hayden...

Det är alltid roligt när en "under dog" lyckas men jag tror inte att det spelar någon roll om Hayden kör på en bana 3 timmar från hemmet eller någon annan stans...

Tror att topp fem kommer bli:
Rossi
Lorenzo
Dovi
Pederosa
De Puniet

Hoppas att följande kommer herrar kan spräcka "topp fem gänget":
Hayden
Edwards
Melandri

...min gissning...
 
Tohru Ubukata, Bridgestone’s Motorcycle Tyre Development Manager:
“The infield offers a succession of slow corners followed by hard acceleration and the circuit is also quite demanding on the front tyre due to some very hard braking points. We have chosen our asymmetric rear tyres for this race because the circuit uses the left side of the tyres much harder than the right sides – there are more left-handers and generally the fastest corners are lefts.”


Slöseri med däck, ett vanligt däck går ju att vända på och köra lika många varv till med. Dessa blir ju hel fel om man vänder på dem. Ack Ack.

JAMEN HALLÅ! Det är ju bara att ta med dem till nästa kvällsträning på Falken!:tummenupp
Problem solved!
 
Rossi
Pedrosa
Lorenzo
Dovi
Elias
Edwards
Hayden
Rdp
Kallio
Melandri


Det är alltid roligt när en "under dog" lyckas men jag tror inte att det spelar någon roll om Hayden kör på en bana 3 timmar från hemmet eller någon annan stans...

Tror att topp fem kommer bli:
Rossi
Lorenzo
Dovi
Pederosa
De Puniet

Hoppas att följande kommer herrar kan spräcka "topp fem gänget":
Hayden
Edwards
Melandri

...min gissning...
 
Nu hänger jag inte med alls i svängarna längre. :va


Fast det förstås, Greven är ju på BB med ryggskott - och inte tror jag Rossi & grabbarna vänder däck själva. Då är det nog inte så dumt med dubbla kompaunder.

Jag uppfattade ditt inlägg i att det är ju dumt att ha olika hårdheter, för då kan man ju inte vända däcken.

Vem skulle någonsin vända däcken i MotoGP?

Uppfattade jag fel ber jag om ursäkt, men ber dig förklara närmare vad du menade, då jag inte alls förstod!

/ Jens
 
Rossi kommer självklart vinna, Lorenzo kommer inte krascha ut sig och kommer heller tyvärr inte kunna kämpa med Rossi för rossi vinner med över 3 sek, men lorenzo kommer 2:a med en sek före dovi.
 
1.Lorenzo
2.Rossi
3.Edwards
4.Pedrosa
5.Dovi
 
Back
Top