moppe - lätt mc

Flodis

Overtaker
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Turbo och 4 hjul.
Har dom flesta (alla?) här kört moppe innan ni köpte eran första elelr nuvarande 125:a?

jag fundrar på att köpa nån billig moppe och köra i höst + nästa sommar och sen sälja den för en dyr peng och köpa 125a.

Är det smart att göra så eller blir det för dyrt i längden, för andrahandsvärdet på eu moppar e ju väldigt bra... :rolleyes:

Nåja, kalla mig biff unge men det borde väll endå vara smart att göra så här?!.. om de itne blir för dyrt! :fakta :D

Köpte 125:a en månad efter att jag fyllt 14 men nu står jag inte ut med att inte få köra så imorgon eller på fredag hade jag tänkt införskaffa en Derbi Senda SM att köra med tills jag får körkort för lätt mc.

Estremo skrev:
Köpte 125:a en månad efter att jag fyllt 14 men nu står jag inte ut med att inte få köra så imorgon eller på fredag hade jag tänkt införskaffa en Derbi Senda SM att köra med tills jag får körkort för lätt mc.

Jo, det är säkert kul att leka lite me den tills man får köra 125an, fan va ja längtar :(

Det är ALLTID bra att skaffa sig erfarenhet av trafiken. Så köp en moped, lär dig köra (eller snarare, lär dig vurpa :rolleyes: ) och skaffa MC sedan.

Vad är bäst av dessa 2 altenativ:

1. Köpa en moppe och lära sig hur man + att man kan köra till te x affären o handla osv osv. eller...

2. Köpa den 125:an jag vill ha i vinter och träna på inhängnat område så jag kan allt klockrent tills när ja ska ta kortet, men dock inge åka till affären osv...

Last edited:
Flodis skrev:
weeee... bra, snälla kan inte alla skriva att man ska köpa en moppe som man kan lära sig på (men ja ska inte ha en eu..) !

Snälla skriva att det är på med moppe innan mc kortet så mamma fattar att man visst kan lära sig mycke av att köra moppe :rolleyes:

jo, det är väl en bra erfarehet att köra moppe! Men faktiskt lättare att åka fast med än 125:a, tror jag :rolleyes:
Men du, hur gammal är du? Under 16? KÖP MOPED! :tummenupp

Cagiva_Mito skrev:
jo, det är väl en bra erfarehet att köra moppe! Men faktiskt lättare att åka fast med än 125:a, tror jag :rolleyes:
Men du, hur gammal är du? Under 16? KÖP MOPED! :tummenupp

mmm. jag är ynka 14, fyller dock 15 i september. Ja tror de blir en 30km/h moppe som ja ska rusta upp o sälja DYRRRRRRT!!! ;)

Måste passa på att skryta: racade med min kompis 30 moppe i nedförsbacke idag, kom upp i 63.6 :cool: Hade jag digitalkamera så skulle ni få se :P Han fick totalspö (jioförsig kosta min cykel 18000 ny och hans moppe 11000)

Ska dock passa på att påpeka att jag har kört i 70.4 som max :P

Flodis skrev:
mmm. jag är ynka 14, fyller dock 15 i september. Ja tror de blir en 30km/h moppe som ja ska rusta upp o sälja DYRRRRRRT!!! ;)

Måste passa på att skryta: racade med min kompis 30 moppe i nedförsbacke idag, kom upp i 63.6 :cool: Hade jag digitalkamera så skulle ni få se :P Han fick totalspö (jioförsig kosta min cykel 18000 ny och hans moppe 11000)

hehe, inte dåligt för en "vanlig" cykel! Är det en racingmodell då eller?? kan väl knappast vara mountainbike?

Flodis skrev:

Mitt rekord med räcercresenten ligger på 84.2... Jag körde om en tant på 90-väg. Var rätt så häftigt.

Flodis skrev:

Drog alla mina kompisars moppar förra veckan. Var uppe i 69 km/h på min tävlingsmountinbike som förresten kostar 21500:- plus extrautrustning för 5000:- :p Med racern vet jag inte hur fort jag varit uppe men det är ganska mycket... Köra om bilar med cykeln är det roligaste som finns! :D

kanske lite sugig fråga men vad är addresen til ldet där moppeforumet, tro ijnte att jag lämnar er men ja ska se vilken 30moppe som e bäst :P

och förresten, den cyklel ja va uppe i 70 me är en mountenbike, och den rockar :D går fan att få upp på bakhjulet på 8ans växel :P (från stillastående alltså)

Hoppas ingen blir störd av att det ligger en bild på en cykel här som någon alltid brukar bli. :rolleyes:

Ville bara visa min pärla.

Bifogat

• crescent rimfaxe .jpg
    crescent rimfaxe .jpg
    100.8 KB · Visningar: 332
Estremo skrev:
Hoppas ingen blir störd av att det ligger en bild på en cykel här som någon alltid brukar bli. :rolleyes:

Ville bara visa min pärla.

hehe, snygg men inte så snygg som min. Fins fan ingen lättare mtb för under 25000 är min :rolleyes: ne men den e skit bra, spöar de mesta + lite till. de gör nog din me

men va e addresen till moppe forumet?

Back