Min zx6r går endast på tomgång

jontemyra1

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2004
Hoj
zx6r
Nu har jag problem, var ute och körde ca 1 timme men helt plötsligt blev hojjen orkeslös, det kändes precis som det brukar när bensinen börjar ta slut. Jag ställde om till reserven och körde nån kilometer till då den dog.
Jag tänkte att bensinen kanske inte kommit in i motorn ordentligt så jag chokade och startade den, den gick bra på tomgång men när jag ska åka iväg så dör när jag gasar.

Jag provade några gånger och till slut gick den knappt att starta, man hör att den tänder medans startmotorn går men såfort man släpper startmotorn så stannar den.

Snälla hjälp mig, jag behöver några tips på hur jag kan börja felsöka.

Har du soppatorsk?

Bensin, luft, kompression och gnista vid rätt tillfälle är allt som behövs för en förebränningscykel.

Skaffa en servicemanual så ser du bensinens väg ned till förgasarna - det är då du kan börja felsöka. Kolla först så att det inte bara är stopp i tankens avluftning, vatten i tankens botten (kondensvatten eller via en crappy bensinstation) eller som tidigare sagts - soppatorsk.

Gör som ovan sade att kolla så att avluftningen till tanken e ok räcker att öppna tanklocket och provstarta startar den så är problemet löst. Om inte kolla soppa filter, säkringarna till bränslepumpen, är de hela kolla bränsle pumpen, sök dig fram till fuggarna från tanken och ner låter som du har prob med tillförseln kan ju vara så att du har skit i fuggarna oxå prova med att dränera dom via skruvarna under kopparna. :tummenupp lycka till.

jontemyra1 skrev:
2427736 Nu har jag problem, var ute och körde ca 1 timme men helt plötsligt blev hojjen orkeslös, det kändes precis som det brukar när bensinen börjar ta slut. Jag ställde om till reserven och körde nån kilometer till då den dog.
Jag tänkte att bensinen kanske inte kommit in i motorn ordentligt så jag chokade och startade den, den gick bra på tomgång men när jag ska åka iväg så dör när jag gasar.

Jag provade några gånger och till slut gick den knappt att starta, man hör att den tänder medans startmotorn går men såfort man släpper startmotorn så stannar den.

Snälla hjälp mig, jag behöver några tips på hur jag kan börja felsöka.

Kolla på www.ninjariders.se dem kan allt om ninjor och bör kunna hjälpa dig lösa ditt problem.

Sådär var min hoj när en av slangarna i luffarturbon hade lossnat.
alltså dom små rackarna som ger övertryck till "lyftatrottlarnaanordningen" som tittar fram i luftintaget och går ihop under lyset. Kolla dom.
:tummenupp

Back