Min Nya älskade R1 Stulen!!!!!

Team Cirkus

Häpp
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Yamaha R6 -09
Har precis köpt en ny r1 o så e re nån JÄVEL som går o snor den från mig.. Det är en blå-vit Yamaha yzf R1 -01 med reg nr SJC 913. Den stod parkerad på Gullmarsv.59 i Stockholm. Den har helt nytt bakdäck o en buckla på tankens högra sida sedd bakifrån. Snälla snälla om d är nån som ser den Ring mej!!!!! 5000 spänn till den som hittar den o ja får tebax den!!!

//Desiree 070-4004009

Bifogat

• r1.jpg
    r1.jpg
    38.5 KB · Visningar: 375
Hoppas du får tillbaka den,

Between the lines, har ni märkt att det verkar vara nästan bara stockholmare som får sin cykel stulen? Det är ju klart folk vet ju vad som händer här uppe om man stjäl. :rolleyes:

SvartR1a skrev:
Hoppas du får tillbaka den,

Between the lines, har ni märkt att det verkar vara nästan bara stockholmare som får sin cykel stulen? Det är ju klart folk vet ju vad som händer här uppe om man stjäl. :rolleyes:

Ja.....och kan du tänka dig att det stjäls fler snöscootrar i Luleå än i Tokholm :rolleyes:

Jäkligt tråkigt Dezze. Ska kika lite xtra på alla R1or.

/

Dezze skrev:
Har precis köpt en ny r1 o så e re nån JÄVEL som går o snor den från mig.. Det är en blå-vit Yamaha yzf R1 -01 med reg nr SJC 913. Den stod parkerad på Gullmarsv.59 i Stockholm. Den har helt nytt bakdäck o en buckla på tankens högra sida sedd bakifrån. Snälla snälla om d är nån som ser den Ring mej!!!!! 5000 spänn till den som hittar den o ja får tebax den!!!

//Desiree 070-4004009

Fan va trist, jag lider med dig.....

Ser jag något så hör jag av mig.

Hur var det med försäkring? Lås? osv...

Hatar de j#"la tjuvarna !!!!!!!!!

:4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika :4skrika

ja hade avställningsförsäkring som tur var o den va låst.. men ja skulle fan inte köpt den freda den 13e maj... som ja gjorde...

Nysse skrev:
Ja.....och kan du tänka dig att det stjäls fler snöscootrar i Luleå än i Tokholm :rolleyes:

Jäkligt tråkigt Dezze. Ska kika lite xtra på alla R1or.

/

Populationen har ju helt klart med saken att göra men det känns ändå som om det är vanligare med stölder söderut. Om inte annat reflekteras skillnaden på försäkringspremien. Dessutom så är det inte så lätt att komma undan här uppe då det oftast är folk som sett något och polisen känner igen bilar osv.

Jag vet av flera hojjstölder här uppe där stöldgodset kommit tillbaka av sig själv utan polis anmälan men med en ordentlig misshandel för sånna som inte kan skilja på ditt och mitt

SvartR1a skrev:
Populationen har ju helt klart med saken att göra men det känns ändå som om det är vanligare med stölder söderut. Om inte annat reflekteras skillnaden på försäkringspremien. Dessutom så är det inte så lätt att komma undan här uppe då det oftast är folk som sett något och polisen känner igen bilar osv.

Jag vet av flera hojjstölder här uppe där stöldgodset kommit tillbaka av sig själv utan polis anmälan men med en ordentlig misshandel för sånna som inte kan skilja på ditt och mitt

Och?

- Får jag passa på och fråga var du vill komma?

Ja, det sker fler stölder här. Vi har mer än er av allt, på gott och på ont. Personligen skulle jag aldrig vilja bo någon annan stans.

Over n out...

SvartR1a skrev:

Härligt att höra! Skulle hoppas att det var samma förutsättningar här fast man skall väl inte behöva misshandla, fast å andra sidan ett kok stryk för att lära sig skillnad på ditt å mitt kanske inte skulle skada...
Men så är det tyvärr inte.... :död

/

/

Purjo :mad:

Lider med dig om det känns bättre... vet hur det känns då jag också fått en (älskad) hoj stulen en gång i tiden :huvet

Vill inte vara spydig mot stockholm och jag kommer nog bo där omkring närjag pluggat färdigt. Det enda jag ville komma fram till är att stora städer har större kriminalitet än små.

SvartR1a skrev:
Vill inte vara spydig mot stockholm och jag kommer nog bo där omkring närjag pluggat färdigt. Det enda jag ville komma fram till är att stora städer har större kriminalitet än små.

Stora städer har mer av allt såsom: butiker, rika, fattiga, kriminella, hederliga, bilar osv (undantaget är väl snöslungor och skotrar :) ). En större marknad att bearbeta lockar såväl kriminella som hederliga affärsidkare. Men jag vet vad du menar, kommer ifrån S-vall själv. Försvann något, gick det oftast att lista ut vem det var och med hot om stryk få tillbaka prylarna.

Håller ögonen öppna efter den stulna bäbisen. Beklagar.

Tyvärr så verkar det krävas mer av en hojägare i storstäderna än i dom mindre när det gäller stöldskyddet men det har ju redan diskuterats i en annan tråd. Allt är relativt på gott och ont!

Hoppas att du får igen hojen innan hela säsongen är över.

/

SvartR1a skrev:

Mest kriminalitet i sverige per invånare = Gävle tätt följt av Söderhamn.....

Sveriges mest brottsbelastade plats= OKQ8, Rinkeby - Stockholm

(Källa polisen - 2004)

Edit: lite :felämne

Canoli skrev:
Stog den på gatan ?

Vad hade du för lås ?

Jäpp den stod på gatan utanför mig mellan 2 bilar o ja hade skivbromslås o styrlås men va fan hjälper det... Man får nog kedja fast den i nått så dom inte får hojen därifrån så snabbt o ljudlöst dom jävlarna!!! Stryk ska dom ha!!! :fatta!

Back