Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Testar cup däcken (~Michelin power one competition) och fått stora problem med kallruggning. suddgummi åt bägge håll...
Michelin rekomenderar 1.5 - 1.7 bar kalltryck. jag började på 1,7 och gick ända ner till 1,4 utan skillnad.
Fått tips att släppa returen. Ingen skillnad.
1,50 varv på Anderstorp. 13 grader i luften. däcksvärmare.
När jag kommer in efter 30 minuterspass känns däcken för kalla Spontant 50 grader . Arbetstemp 50-90 grader enligt spec.
Visst det är i kallaste laget i luften för dessa däck och jag kanske skall testa än mindre luft men inga andra ideer typ som fjädringsinställningar? komp o retur åt vilket håll?
GSXR 750 04a. 116 häst på slangen. Bra gaskontroll.
Öhlinare. Aldrig tidigare haft problem med skumma däckslitage.
Fram: cup VA. 2.1 bar. Inga problem alls.
Michelin rekomenderar 1.5 - 1.7 bar kalltryck. jag började på 1,7 och gick ända ner till 1,4 utan skillnad.
Fått tips att släppa returen. Ingen skillnad.
1,50 varv på Anderstorp. 13 grader i luften. däcksvärmare.
När jag kommer in efter 30 minuterspass känns däcken för kalla Spontant 50 grader . Arbetstemp 50-90 grader enligt spec.
Visst det är i kallaste laget i luften för dessa däck och jag kanske skall testa än mindre luft men inga andra ideer typ som fjädringsinställningar? komp o retur åt vilket håll?
GSXR 750 04a. 116 häst på slangen. Bra gaskontroll.
Öhlinare. Aldrig tidigare haft problem med skumma däckslitage.
Fram: cup VA. 2.1 bar. Inga problem alls.
Last edited: