Mera ljus

UrbanTiger skrev:
Det verkar inte vara för H4 som jag kan se. Dessutom så är det väl inga äkta Xenonlampor. Du kan köpa liknande "blålampor" på vilken mack som helst. Osram Cool Blue tex. kolla här fordonsbelysning


Jodå det finns H4 och den här modellen är fylld med xenon gas, finns även H1 H3 och H7 samt starkare Xenonlampor än original.
Och vill man ha starkare ljus rekomenderas silverstar som lämnar mest ljus av osram lamporna.
 
Jag har alltså hittat ännu en skitlampa som bara ser flashig ut, är ute efter bra ljus och äkta xenon är lite för mycket pengar.

Aftonbladet testade en massa wannabe lampor och 90% var kass men seriösa märken höll sig i topp (philips vision plus och osram super)

Vill man trimma lykta så se till att generatorn/relät lämnar högre volt ex 14.5v, på bilar kan man oftast få tag i laddnings regulator som lämnar mellan 14-14,7v, det ger en betydlig skillnad i ljus.
 
Last edited:
UrbanTiger skrev:
Visst ger det mera ljus om man dopar med mera volter. Till priset av en avsevärt kortare livslängd på lamporna som minskar med roten ur PI, LR nått :gnissla

Jag bytte i bilen och monterade ett på 14.7 men har inte märkt något på livslängden på lamporna och då har jag kört iaf 5-6000 mil på mina Philips vision plus.
 
Den bästa trimmningen av belysningen är att dra fram en grövre kabel från batteriet, 4-6mm2 är rätt lagom, och styra denna över ett relä som dras av originalkablaget.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Den bästa trimmningen av belysningen är att dra fram en grövre kabel från batteriet, 4-6mm2 är rätt lagom, och styra denna över ett relä som dras av originalkablaget.

Helt rätt ingen kedja är starkare än den svagaste länken och man bör börja i rätt ände för att få ut något av jobbet. såg på min hoj att kablarna var löjligt tunna ca 0.5mm2.
 
Back
Top