Man blir sa F@RB............

rotter

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Fireblade -93
Satan att man inte kan ha saker i fred..... :huvet
Man hade 3 lås, alarm, grarage plats men trotts detta så kycker de min nya fireblade -04.
Får väl gladjas att man hade precis kört in den med 140 mil på mätaren och haft den i 5 veckor.
Nu får man vänta 30 dagar och se om snuten hittar Bladen och sen börjar tjafset med försäkrings bolaget om ersättning.

snacka om att sommaren e förstörd, hade sätt fram emot
- ban körning på assen den 5 juli.
- min bike semester i slutet av juli med körning hem till sverige och köra med glada sporthojjare.
- testa mittsverige på vägen upp till Umeå

MEN Det blir nog inget av med detta nu om inte polisen hittar hojjen :gråta

//Rotter

JÄVLa SVIN....

Dom ska skaffa ett jobb... fy fan vad ska veva om de försöker ta min dam.. skiter fulllständigt i påföljderna.....

Glock så mycke...

bo$ken skrev:
JÄVLa SVIN....

Dom ska skaffa ett jobb... fy fan vad ska veva om de försöker ta min dam.. skiter fulllständigt i påföljderna.....

Glock så mycke...

På tal om arbete, hur vet du att gärningsmannen inte har ett arbete??
ibland blir man imponerad av folks kunskaper på sporthoj :gnissla

Du har väl "ny hoj" garanti?? Nyare än 2 år o första ägaren,,,

Polarns KTM 660 Motard blev stulen i våras.. spårlöst borta tills en av hans arb.kamrater såg den utanför fönstret lutad mot ett hyreshus 3,5 vecka senare...
Med reg.plåt kvar...

Dom ringde snuten som hämtade upp den! Sen kom några smått "höga" personer ut o såg sig omkring efter "sin" stulna cykel..

Hela 7 kvarter från platsen som polarn bor på!! :3freak

Maldiani skrev:
På tal om arbete, hur vet du att gärningsmannen inte har ett arbete??
ibland blir man imponerad av folks kunskaper på sporthoj :gnissla

Väldigt stor del av Inbrottstjuvar, Rånare, Narkotika handlare är faktiskt arbetslösa. Vet ej hur det är i Holland, men jag förmodar att det är precis samma förhållande.

Många gör det för att få pengar, väldigt få gör det för att dryga ut kassan. Du kanske är den person som vill dryga ut kassan, eftersom du verkar ha stor kunskap om detta.

Du får sätta ditt alarm 5 min innan tjuvarna är framme nästa gång... :hihi

rotter skrev:
Satan att man inte kan ha saker i fred..... :huvet
Man hade 3 lås, alarm, grarage plats men trotts detta så kycker de min nya fireblade -04.
Får väl gladjas att man hade precis kört in den med 140 mil på mätaren och haft den i 5 veckor.
Nu får man vänta 30 dagar och se om snuten hittar Bladen och sen börjar tjafset med försäkrings bolaget om ersättning.

snacka om att sommaren e förstörd, hade sätt fram emot
- ban körning på assen den 5 juli.
- min bike semester i slutet av juli med körning hem till sverige och köra med glada sporthojjare.
- testa mittsverige på vägen upp till Umeå

MEN Det blir nog inget av med detta nu om inte polisen hittar hojjen :gråta

//Rotter

Gå inn her: http://www.propa-lok.com/Products.asp?Section=1

Propa Lok er serious shit :Bugar

sb2.jpg

Zilversurfer skrev:
Väldigt stor del av Inbrottstjuvar, Rånare, Narkotika handlare är faktiskt arbetslösa. Vet ej hur det är i Holland, men jag förmodar att det är precis samma förhållande.

Många gör det för att få pengar, väldigt få gör det för att dryga ut kassan. Du kanske är den person som vill dryga ut kassan, eftersom du verkar ha stor kunskap om detta.

beklagar att du inte ser skillnad på ironi och allvar :kocko

:tuttar gör säkert att du kommer på bättre tankar!!

det är förjävligt att man inte får ha grejjorna ifred! j*vla svin det finns! dom borde :kulspruta:kulspruta:kulspruta:kulspruta:kulspruta:kulspruta det för känar dom HAHAAA!:rolleyes:

Även nya hondan ha väl startspärr vilket borde innebära att insprutet inte funkar om inte en rätt kodad nyckel sitter i hojen. Det borde ju i sin tur innebära att hojen för tjuven är totalt obrukbar annat än som reservdel till sin egna hoj.
För att kunna få igån hojen så måste ju en helt ny PGM med korrekt nyckel köpas och det kan man inte utan att vara ägare till hojen.

fireblade skrev:
Även nya hondan ha väl startspärr vilket borde innebära att insprutet inte funkar om inte en rätt kodad nyckel sitter i hojen. Det borde ju i sin tur innebära att hojen för tjuven är totalt obrukbar annat än som reservdel till sin egna hoj.
För att kunna få igån hojen så måste ju en helt ny PGM med korrekt nyckel köpas och det kan man inte utan att vara ägare till hojen.
Det där har jag funderat på eftersom min b*l har en sån pryl. Kommer man inte runt det om man köper en ny "databox" med tillhörande startlås och kodad nyckel? Jag menar, tänk om själva startspärren går sönder av någon anledning så måste den ju finnas som reservdel. Man kan ju inte behöva köpa en helt ny hoj...

fireblade skrev:

Visst hojjen e obrukbar men det e ju delarna som kostar.
snackade med Unive(mitt forsakrings bolag) och det verkar som de flesta MC gar pa export i delar till england,tyskland,danmark,sverige o. norge...........
Ironiskt kan forsta norge med sina priser men sverige.... :fatta!

//Rotter
(sorry eng.tangentbord)

ZuZ00k skrev:

Tyvarr sa gillar inte alla hyresvardar att man borrar i betongen.. :kocko
har haft denna ide pa diskution sen min forra hoj blev snodd men de sa blankt nej. och nu nar detta hande och jag ringde upp hyres bolaget idag igen sa var kan de tanka sig att infora detta om jag visar att det inte forstor nagot och att det finns fler som e intresserade. .... Blir kul att mota hyresvarden pa mandag :D vi har ca 12 bilar och 5 mc i garaget.

osis,, men du får ladda hela hojen med strömm så när dom tar på den så blir de grillade eller nått! skulle finnas så att när fel personer rör den så blir det grill kol hehe! men man ska inte skämta om detta, men det är förjävligt att det har hänt, hoppas du får bra av försäkringsbolaget,:gnissla

rotter skrev:
har haft denna ide pa diskution sen min forra hoj blev snodd men de sa blankt nej. och nu nar detta hande och jag ringde upp hyres bolaget idag igen sa var kan de tanka sig att infora detta om jag visar att det inte forstor nagot och att det finns fler som e intresserade. .... Blir kul att mota hyresvarden pa mandag :D vi har ca 12 bilar och 5 mc i garaget.

Och det är mitt fel :confused: :rofl

rotter skrev:

Ett förslag är att lägga en stor (te.x 2*3m) 5mm tjock stålplåt på golvet och förankra i den så slipper du borra i golvet.
Det vore bra om alla som blir bestulna även listar vilka lås som använts.
Lider med dig då även jag blivit bestulen fast det var inte igår.

Back