Många klagar på regeringen ..är ni höger eller vänster?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Höger, vänster eller soffliggare?

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
Varför då?
(Sliten klyscha för övrigt) :pannkyss

En väldigt bra fråga... ..förstår inte att det finns sånna påståenden... Svenskar utomlands brukar ALDRIG klumpa ihop sig... Varken i Monaco, Minnesota, Spanien eller ens i svenskkvarteret Anderssonville i Chicago...
:rolleyes:

korvgubbe skrev:
En väldigt bra fråga... ..förstår inte att det finns sånna påståenden... Svenskar utomlands brukar ALDRIG klumpa ihop sig... Varken i Monaco, Minnesota, Spanien eller ens i svenskkvarteret Anderssonville i Chicago...
:rolleyes:

Många svenska flyktingar i Monaco? :va

Joe Schmoe skrev:
Många svenska flyktingar i Monaco? :va

Varför skulle flyktingar agera annorlunda än de som egentligen har de bästa förutsättningarna att bosätta sig precis var de vill?! Ju mer utsatt man är desto mer benägen torde man väl vara att söka sig till de man har något gemensamt med?!

Så för mig är det ju mer självklart att just flyktingar från samma land söker sig till varandra snarare än att folk som har resurser gör detsamma..

Markus skrev:
Han kanske menar Mallorca? Å andra sidan täckte han ju in det i Spanien.

Syftade på våra idrottsstjärnor som bor så gott som vägg i vägg med varandra för att slippa pröjsa skatt i Sverige.

korvgubbe skrev:
Så för mig är det ju mer självklart att just flyktingar från samma land söker sig till varandra snarare än att folk som har resurser gör detsamma..

Det kommer ju nästan* inga flyktingar längre, kan inte vara så stort problem.

*=1000-1500/år

Joe Schmoe skrev:
För att få ett jobb? Flytta dit där jobben finns?

Ja, de flesta brukar ju få ett jobb rätt omgående när de anländer.... :rolleyes:

.....tror f.ö. de finner en trygghet i att ha landsmän runt omkring särskillt initialt då de knappast lär få några jobb och inte har lärt sig hur saker och ting fungerar på plats...

....nu är å andra sidan det just det som i mina ögon har lett till en stor del av dagens problem.. En ond cirkel helt enkelt...

Joe Schmoe skrev:
Och om jag ska lita på de jag känner som bor i Tensta/Rinkeby så försöker de som bor där verkligen få jobb efter ett tag också... :rolleyes:

Nu vet jag iofs inte vad du har för vänner...
Tror snarare att det har med attityder i de områdena att göra än med invandrarna som sådana att många väljer att inte söka jobb...

Trots den höga arbetslösheten bland invandrare så drivs var 8:e företag av invandrare...

Om nu alla var så arbetsskygga?! Hur kan de då vara överrepresenterade bland företagarna?
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=Index&ArticleId=2002\07\24\54692&src=di

korvgubbe skrev:
Hur kan de då vara överrepresenterade bland företagarna?

Menar du att det skulle finnas ett samband? Kan du visa på det eller drar du slutsatser om att "så måste det ju vara minsann"?

Markus skrev:
Menar du att det skulle finnas ett samband? Kan du visa på det eller drar du slutsatser om att "så måste det ju vara minsann"?

Jag ser som sagt inget som skulle peka på att invandrare skulle vara mer arbetsskygga än någon annan.... ...ser däremot rätt tydliga tecken på att folk i förorterna känner en högre grad uppgivenhet än andra.... Tyvär är de övererpesenterade i dessa grupper.

Som jag sa nyss.... tror många gör sig själva en otjänst på lång sikt då de väljer att bo i närheten av sina landsmän framför att välja det kortsiktigt osäkra alternativet att söka sig till andra områden där de "tvingas" integreras av naturliga skäl....

Att staten därmeot väljer att "ge" flyktingar/invandrare bostäder i dessa områden är inte särskillt märkligt... Skulle staten pröjsa en trea på söder för att främja integrationen istället för att välja en i Rinkeby tror jag det skulle ta hus i helvete hos var och varannan skattebetalare tyvär..

Markus skrev:
Okej, då tolkar jag det som att du inte vill eller kan svara på frågorna jag ställde.

Hade det funnits EN enda universallösning som dessutom hade passat in i en helt svartvit värdsbild tror jag nog den hade varit presenterad sedan länge...

Men ska vi vara lite dagisnivås-pedagogiska och se världen helt svartvit så kan vi väl utan problem konstatera att problemet med invandring och invandrare skulle bli betydligt mindre om vi skickade tillbaka ALLA invandrare och därefter stängde gränserna...

Jag är säker på att du skulle få betydligt mindre problem med kopplingen på din hoj om du sålde hojen! :tummenupp

korvgubbe skrev:
Jag är säker på att du skulle få betydligt mindre problem med kopplingen på din hoj om du sålde hojen! :tummenupp

Ja, det är riktigt - det är också riktigt att du fortfarande inte kunnat styrka dina påståenden.

Varför kan du inte det, hade du fel eller?

korvgubbe skrev:
Nu vet jag iofs inte vad du har för vänner...
Tror snarare att det har med attityder i de områdena att göra än med invandrarna som sådana att många väljer att inte söka jobb...

Trots den höga arbetslösheten bland invandrare så drivs var 8:e företag av invandrare...

Om nu alla var så arbetsskygga?! Hur kan de då vara överrepresenterade bland företagarna?
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=Index&ArticleId=2002\07\24\54692&src=di

Den som jag refererade till pluggade ihop med mig.
Han fick hela tiden höra av sina kompisar att han var korkad som pluggade eftersom han inte behövde det, pengar fick man ju ändå. Av hans barndomskompisar som bodde kvar i de områdena så hade ingen något jobb. Alla av dom var födda i Sverige.

Joe Schmoe skrev:
Den som jag refererade till pluggade ihop med mig.
Han fick hela tiden höra av sina kompisar att han var korkad som pluggade eftersom han inte behövde det, pengar fick man ju ändå. Av hans barndomskompisar som bodde kvar i de områdena så hade ingen något jobb. Alla av dom var födda i Sverige.

Aj som fan, censurera bort det här illa kvickt. Det är ju hets mot folkgrupp och grovt rasse-istiskt och fy fan vad det är fy fan.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla