Lossa framdrev

_Challe_

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Xt660x
Någon som har nå bra knep att lossa framdrev på?
Jag skulle nog provat lossat drevet menast jag hade kedjan på, men nu har jag redan kapat av skiten så ja skulle slippa motera ner hela svingen.

Mvh
Challe

En liten träpinne som tar stöd mot en kugg och svingen och sen mutterdragare.

Tackar så mycket.
Jag tänkte ta spjän mot något men hade aldrig tanke att dra de ända mot svingen :D
Mutterdragare e på ingång så måste ut och prova
Tackar för tipset.

Föresten, vet du om det är vänstergäng eller ej? Fast kanske skiljer sig från olika cyklar.
/Challe

slängde i en växel satt på bromsen och använde en rörtång som hävstång..satt så inihelevtte!!!men den gick den!

slängde i en växel satt på bromsen och använde en rörtång som hävstång..satt så inihelevtte!!!men den gick den!

Då kedjan är väck redan så är bromsen lönlöst använda. Men peta i en växel, rätt hylsa, samt få till en kraftig "snärtig" smäll med gummiklubba eller dyligt på spärrskaft så kan det släppa med om du inte har mutterdragare.

Mutterdragare is the fucking shit :D
Tackar för alla tips

Lite frustrerande att känna att man kanske inte får ihop skiten när man ändå har det hemma.

Men nu har stackars Xt:n fått smakat på lite ordentlig körning och ännu hårdare blire ikväll :D

Stort tack till Robin och Zoltan och även er här som kommit med tips på hur man kan få dän skiten.

Mvh
Challe

Back