Lite frågor om Supermotard

Cobretti

Iskall-Pilot
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
KTM 525 Motard 06:a
tja!

Funderar på att skaffa mig en Supermotard, men jag är osäker på vilken.
Dem jag är sugen på är KTM 640,KTM 660 och Husaberg FS650E.
Fördelen med 640 är att garantins om gäller i 2 år istället för 6 månader som det är på 660, och att 640 har elstart.Husabergen vet jag inte så mkt om, hur lång är Garantin på Husa FS650E ?

Tror ni att jag blir besviken om jag köper en KTM "640 Prestige" istället för t ex en "660" eller "FS650E" pga motoreffekten ?

Väldigt tacksam för svar !

Cobretti skrev:
tja!

Funderar på att skaffa mig en Supermotard, men jag är osäker på vilken.
Dem jag är sugen på är KTM 640,KTM 660 och Husaberg FS650E.
Fördelen med 640 är att garantins om gäller i 2 år istället för 6 månader som det är på 660, och att 640 har elstart.Husabergen vet jag inte så mkt om, hur lång är Garantin på Husa FS650E ?

Tror ni att jag blir besviken om jag köper en KTM "640 Prestige" istället för t ex en "660" eller "FS650E" pga motoreffekten ?

Väldigt tacksam för svar !

Hej!

Kul att du är på rätt spår! Det finns massor av trådar om detta, så sök o du skall finna! :tummenupp

Mvh
David

Extreem_ skrev:
När en hoj "Går som ett troll!!!" hur går den då?! :va :D

ja dom måste gå hemskt...frågan e om de e hemskt bra eller dåligt :va

Men tror ni att jag kommer bli besviken på effekten på en 640 ?
Jag ska sätta på effektsystem direkt och senare eventuellt annan förgasare om det blir en 640.
Va ska jag sattsa på för förgasare ?

Cobretti skrev:
Jag ska sätta på effektsystem direkt och senare eventuellt annan förgasare om det blir en 640.

Mikuni Tm40 är en bra fugge med accpump som många använder. Jag satte på min igår och det blev märkbar skillnad på responsen och "kicken" men den går lite ojämt, har inte justerat ett dugg. Den ska in på bänkning på måndag och efter det hoppas jag den går fint. Om du blir besviken eller inte tror jag ingen här kan svara på, det beror ju på vad du har för förväntningar. Om du köper en ny 640 kommer du nog bli besviken för den går piss dom första milen men det släpper mer och mer ju längre man kör.

/Micke

Wesslan skrev:
Mikuni Tm40 är en bra fugge med accpump som många använder. Jag satte på min igår och det blev märkbar skillnad på responsen och "kicken" men den går lite ojämt, har inte justerat ett dugg. Den ska in på bänkning på måndag och efter det hoppas jag den går fint. Om du blir besviken eller inte tror jag ingen här kan svara på, det beror ju på vad du har för förväntningar. Om du köper en ny 640 kommer du nog bli besviken för den går piss dom första milen men det släpper mer och mer ju längre man kör.

/Micke

Hur mkt går en Tm40 på ?

Cobretti skrev:
Vad är det för mening att köpa en 640 för samma pengar som en 625/660 och sen börja kosta på trimförgasare och grejjer :va Köp en 660(eller 625 om du vill ha elstart)så får du Keihin FCR på köpet.Sen är det lite smidigare tank/dyna också....

Busaberg skrev:
Vad är det för mening att köpa en 640 för samma pengar som en 625/660 och sen börja kosta på trimförgasare och grejjer :va Köp en 660(eller 625 om du vill ha elstart)så får du Keihin FCR på köpet.Sen är det lite smidigare tank/dyna också....

Jag får 2 års garanti istället för 6mån (okej kanske inte gäller om ja trimmar ^^) men sen får jag elstart + att man kan skjutsa ifall om bruden honkar på en tur.

Cobretti skrev:
Jag får 2 års garanti istället för 6mån (okej kanske inte gäller om ja trimmar ^^) men sen får jag elstart + att man kan skjutsa ifall om bruden honkar på en tur.

Själv kör jag på en 640, och den hänger med både 660 och husa, på kurviga vägar. vad gäller effekten så vänjar man sig vid den och det spelar ingen roll hur mycket pulver man har man vill alltid ha mer.

Fördelen med 640 i jämförelse är förutom garantin, serviceintervallerna, 660 är hyfsad medans husan måste man serva medans man kör.

Fördelen med 660 och husa är effekten och försäkringarna. kolla upp försäkringen det är där pengarna ligger. sköter man sen service intervallerna på dom håller dom länge.

Wesslan skrev:

/Micke

Hur bökigt är det att montera en Tm40, krävs det nån moddning?

Smedberg skrev:
Hur bökigt är det att montera en Tm40, krävs det nån moddning?

Det är lite bökigt att få dit för det är så trångt men inget behöver moddas. Möjligtvis en lite längre soppaslang men orginal går. Effekten blev 54.9 på bakhjulet och 62.5Nm.

/Micke

Wesslan skrev:
Det är lite bökigt att få dit för det är så trångt men inget behöver moddas. Möjligtvis en lite längre soppaslang men orginal går. Effekten blev 54.9 på bakhjulet och 62.5Nm.

/Micke

Vart bänkade du? Fick du vara med?

Basse skrev:
Vart bänkade du? Fick du vara med?

Jag bänkade på AB`s Finmekaniska som jag blev fick tips av från Ragnar på Lelles. Om jag fick vara med vet jag inte då jag bara släppte av hojarna och sedan drog.

/Micke

Det blev en 660 istället för en 640 för mig. Får den nästa vecka :D

Och när jag va på KTM idag så fick jag veta att dem hade höjt service intervallerna från 250mil till 500mils service på 660 05:orna :yoparty

Wesslan skrev:
Jag bänkade på AB`s Finmekaniska som jag blev fick tips av från Ragnar på Lelles. Om jag fick vara med vet jag inte då jag bara släppte av hojarna och sedan drog.

/Micke
Andreas har inga som helst problem med att man vill vara med och kolla och lära och.... Fick t.o.m. låna hörselskydd av honom. :tummenupp

.

Spider skrev:
Andreas har inga som helst problem med att man vill vara med och kolla och lära och.... Fick t.o.m. låna hörselskydd av honom. :tummenupp

.

Misstänkte det men vågade inte svara då jag inte var med. Trevlig kille är det iaf.

/Micke

Back