Levande begravd av pappa

"Trevligt gäng som ansöker om EU-medlemskap"

Och :confused:

Btw, mord är ett brott i deras land, liksom vårt. Så varför detta menlösa trådstartande?

"Trevligt gäng som ansöker om EU-medlemskap"

Och :confused:

Btw, mord är ett brott i deras land, liksom vårt. Så varför detta menlösa trådstartande?

Vill bara belysa att jag personligen inte vill se Turkiet som ett EU-medlemsland med en märklig hederskultur. Men bemöda dig inte att svara i den här menlösa tråden är du bussig!

Nu vet jag inte om det är så i turkiet med i många länder med dessa "traditioner" så ses hedersmord som en förmildrande omständighet.

Vill bara belysa att jag personligen inte vill se Turkiet som ett EU-medlemsland med en märklig hederskultur. Men bemöda dig inte att svara i den här menlösa tråden är du bussig!

Inte bara för deras uråldriga beteende, utan framför allt för att de inte ens ligger i Europa. Jag vill inte ha Hawaii i EU heller. Dessutom klarar inte sådana där länder av grundläggande i-landsgrejer, t.ex. sköta statfinanser. Kolla bara på Grekland, de är ju fan U:et i EU. U som i U-land alltså.

Inga jävla U-länder in i EU och inga jävla utomeuropeiska länder heller. Pungkt.

Inte bara för deras uråldriga beteende, utan framför allt för att de inte ens ligger i Europa.

Egentligen räcker faktiskt det som argument. Undrar varför korvis tar bort sina inlägg innan man läst dem? Konflikträdd? :va

Egentligen räcker faktiskt det som argument.

Ja faktiskt. Hörde du på radio här om veckan hur mycket Sverige ger i bidrag till Turkiet för att de skall kunna gå med i EU innan de ens antagitsoch hur turkarna försnillade det.

Bra jobbat, borgerliga "höger-regering". :lol

Ja faktiskt. Hörde du på radio här om veckan hur mycket Sverige ger i bidrag till Turkiet för att de skall kunna gå med i EU innan de ens antagitsoch hur turkarna försnillade det.

Bra jobbat, borgerliga "höger-regering". :lol

Nej, men har hört ett EU bidrar med 75 miljarder för att turkarna ska eu-anpassas. 75 MILJARDER! Snacka om att kasta våra pengar i sjön. :mad:

Nej, men har hört ett EU bidrar med 75 miljarder för att turkarna ska eu-anpassas. 75 MILJARDER! Snacka om att kasta våra pengar i sjön. :mad:

Ja, var av Sverige förmodligen åkte på att betala hälften. Och obs att de stora länderna, som bestämmer alltså, inte vill släppa in dem.
Snacka om slöseri av rang. :lol

Var finns denna fakta, eller bara lite hittepåretorik.... ?
Sverige har under sin tid som medlemsland alltid varit en nettobetalare. Förra året betalade Sverige in knappt 31 miljarder kronor och fick tillbaka drygt 14 miljarder kronor.
Sverige har sen dag 1 varit nettobetalare till EU. Dvs, vi ger mer än vad vi får tillbaka. Jag förstår fortfarande inte varför vi ska vara med...

Nah, vi har bara kastat bort 10-15 miljarder/år på.. inget.

Så vi har sen vi blev medlemmar för 14 år sedan bara kastat in 140 miljarder i världens dyraste golfklubb för politiker...

Jag förstår fortfarande inte varför vi ska vara med...

Nah, vi har bara kastat bort 10-15 miljarder/år på.. inget.

Så vi har sen vi blev medlemmar för 14 år sedan bara kastat in 140 miljarder i världens dyraste golfklubb för politiker...

Visst har vårat EU medlemskap kostat en slant, men det är nästan ovärderligt det vi har fått tillbaka...

Dom har ju varit barnvakter åt våra absolut sämsta politiker!

Visst har vårat EU medlemskap kostat en slant, men det är nästan ovärderligt det vi har fått tillbaka...

Dom har ju varit barnvakter åt våra absolut sämsta politiker!

Tycker gott att det är en dyr vårdnadsavgift. Även om jag kan förstå det otacksamma i det hela...
Det sjuka är väl flytten av parlamentet de gör 2ggr!! per år mellan Belgien och Frankrike. Måste vara skitnödvändigt..

Tycker gott att det är en dyr vårdnadsavgift. Även om jag kan förstå det otacksamma i det hela...
Det sjuka är väl flytten av parlamentet de gör 2ggr!! per år mellan Belgien och Frankrike. Måste vara skitnödvändigt..

Jamen annars vill inte grodätarna vara med i lekstugan.

För det är ju grovt orättvist bara mot dom att huvudkvarteret ligger någon annanstans...

Jag var förövrigt jobbarkompis med Mackans favorit EU-politiker tidigare!
(Jonas Sjöstedt, Vänsterpartiet/Föreningen Nej till EU)

Last edited:
Var finns denna fakta, eller bara lite hittepåretorik.... ?

Fredagstips:
Nästa gång någon skriver förmodligen skall du inte automatiskt anta att det är just fakta som återges, sannolikt spekulationer.

Om du vill veta mer i ärendet kan du läsa om radioinslaget jag hörde:

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=3437&artikel=3362296

Vi slösar alltså omställningsbidrag på ett land utanför Europa som de stora länderna inte kommer släppa in.
Det är däremot fakta.

Ånej, nu har Bostongurkan gått på spriten också :öl Igår var det som bekant tant Bonny som lukta' på kôrken :rolleyes:

Back