Lär mig allt om Fireblade!

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Uppdateringar, barnsjukdomar, kända fel, svaga länkar, osv, osv.

Årsmodell 92-97 är intressant.

John Holmes skrev:
Uppdateringar, barnsjukdomar, kända fel, svaga länkar, osv, osv.

Årsmodell 92-97 är intressant.

Snygg, snabb(nästan) och snäll.

Känns snäll, nästan mesig att köra för att den är så stabil och har jämn effektkurva. Ingen styrdämpare behövs tex. 16tums framhjul är irriterande men går att byta ut. Då blir den lite snabbare att styra(samt billigare däck). Dreva ner lite så har man en riktigt rolig, billig och kompetent sporthoj. Verkar vara i princip samma båge ända fram 929:an. Vet inte om några barnsjukdommar. Det kanske fanns på de första åren men... Gammal beprövad modell.

Se till att det står ec eller ed på cdi boxen står det sd är den strypt och då har du ett varv stopp vid 9500 rpm så det är bara att sätta sig på hojen och kolla eller skruva bort det främre sätet där sitter cdi boxen, styrdämpare är att rekomendera, annars en mycket trevlig leksak.

Petteri skrev:
Se till att det står ec eller ed på cdi boxen står det sd är den strypt och då har du ett varv stopp vid 9500 rpm så det är bara att sätta sig på hojen och kolla eller skruva bort det främre sätet där sitter cdi boxen, styrdämpare är att rekomendera, annars en mycket trevlig leksak.

Bra! Det är sånt där skit man vill få reda på!
Vilka årsmodeller gäller det?

hur mycket fick du för din gammelgixxer?

jag ska sälja min i vår om jag lyckats spara några pengar. då blir det snabbare hoj :D

hur mycket fick du för din gammelgixxer?

18500:- men då blev den såld snabbt, smidigt och utan diskutioner.

jag ska sälja min i vår om jag lyckats spara några pengar. då blir det snabbare hoj :D

Ja, det är rätt. Snabbare hojar åt folket! :D

hojen jag har nu är lackad så att den utmärker sig vääääääääääääääääääääldigt mycket.

när jag köper ny hoj ska jag köpa en R1 eller zx-9r och då behöver man inte någon "stealthlack" för såna hojar kryllar det av.

men nån gång i framtiden måste man nästan fixa lite stealth på någon hoj. vore jääääääävligt coolt

18.500 var billigt måste jag säga.

vad blir det för hoj nu då? en fireblade kan du väl inte köpa? dom toppar fan mindre än gammelgixxern du sålde gör. i alla fall enligt mcpoolens sida

Last edited:
bmwjohan skrev:
18.500 var billigt måste jag säga.

vad blir det för hoj nu då? en fireblade kan du väl inte köpa? dom toppar fan mindre än gammelgixxern du sålde gör. i alla fall enligt mcpoolens sida

Och toppfarten är hur intressant :confused:
Aningen viktigare hur hojjen beter sig på väg mot varvtalsstoppet när du svänger och plockar växel efter växel.
Personligen är det inte ofta jag pinnar på i 200 +
Mycket trevligare med vägar där man får jobba lite på hojjen.
Registret 100 - 200 är det klart intressantaste.

M:et skrev:
Och toppfarten är hur intressant :confused:
Aningen viktigare hur hojjen beter sig på väg mot varvtalsstoppet när du svänger och plockar växel efter växel.
Personligen är det inte ofta jag pinnar på i 200 +
Mycket trevligare med vägar där man får jobba lite på hojjen.
Registret 100 - 200 är det klart intressantaste.

Läs BMW_Johans "words of wisdom" så förklarar det det mesta.

:skrämd :skrämd :skrämd

DU SKALL ICKE HÄDA!

Köp nu en nyare 1100R istället. Inte häda och köra Hynda (jaja, jag har också gjort det. men vi har alla gjort saker vi inte är stolta över :rolleyes: )

:D :D :D :D

EBS skrev:
:skrämd :skrämd :skrämd

DU SKALL ICKE HÄDA!

Köp nu en nyare 1100R istället. Inte häda och köra Hynda (jaja, jag har också gjort det. men vi har alla gjort saker vi inte är stolta över :rolleyes: )

:D :D :D :D

Det kan mycket väl bli en nyare (nåja,,, :rolleyes: )1100R, problemet är att dom är så förbannat övervärderade. Fast det är ju Blejdarna med för den delen...

Äh... det finns ju 97´or för 45 ooo:- Det kan ju inte vara övervärderat?? En Fireblade måste ju vara så mycket roligare än än 1100R, även om dom är smidigare än man kan tro.

Rigge skrev:
Äh... det finns ju 97´or för 45 ooo:- Det kan ju inte vara övervärderat?? En Fireblade måste ju vara så mycket roligare än än 1100R, även om dom är smidigare än man kan tro.

Nej det är ju helt ok pris. Helt klart.
Men när dom flesta 92: or bjuds ut för runt 40000 så börjar man ju undra...

Dock är den svenska marknaden totalt ointressant för min del, om man inte ramlar över nåt superkap förstås.

Last edited:
Back