Läckage i koppling

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hej igen bullen!

Följetongen tar aldrig slut, börjar likna hem till gården detta (grym serie för övrigt, man tröttnar aldrig på'n).

Ducati Monster 900-96, säkert applicerbart på alla hydraulkopplingar.

Jag har, under tiden hojen varit i min ägo, noterat att såväl kopplings- som bromsvätskebehållare svettats lite (fuktade på utsidan). Hade tänkt kolla igenom tätningarna till locken när jag skulle byta vätska i dem. Nu blev processen påskyndad i och med att kopplingen efter en 16milatur med flitigt kopplingsslirande första milen (brontoköer) funkade dåligt. Jag märkte alltså eftervart att kopplingen tog sämre och sämre, ganska precis som ett hydraulsystem med läckage. Väl hemma kollade jag i koppen som var nästan helt tom. Jag kollade längs med slangen och vid huvud-samt slavcylindern men fann ingen läcka alls.
Noterade även att locket var i avsaknad av gummipackning. Inte kan all kopplingsvätska avdunstat genom locket väl?
Nytt lock med packning beställt men frågan är om det är värt att beställa ett renoveringskit också?

Jag är av naturen snål och lat så jag hade fyllt på och provat innan jag tog hem delar.

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort