mada
Medlem
Bytte packningar och o-ringar till vattenpumpen på min 525'a i vinter och efter en kortare provkörning läckte det fortfarande
Rev skiten igen för att kontrollera och det såg bra ut, vände dock på hållaren så att dräneringshålet pekade uppåt istället och fettade in yttre o-ringen ordentligt. Varmkörde hojen så att båda kylarna var skapligt varma och körde sen en sväng på 5 minuter utan ngt läckage. Körde idag en sväng på 30min utan läckage, tog en paus och körde vidare,efter 15 min läckte det igen...
Det skumma är att vänstra kylaren knappt var varm vilket fick mig att tro att den var tom men när jag senare fyllde på räckte det med en liten skvätt, mao hade den inte läckt några mängder. Var noga som f-n när jag monterade packningarna,o-ringarna och hållaren så jag vet inte vad som gått fel. Hade inte heller för mkt kylarvätska. Någon som vet vad man kan prova? Innan det började läcka igen blev det en del bakhjulsåka men det ska väl inte spela ngn roll? Mkt tacksam för tips...

Det skumma är att vänstra kylaren knappt var varm vilket fick mig att tro att den var tom men när jag senare fyllde på räckte det med en liten skvätt, mao hade den inte läckt några mängder. Var noga som f-n när jag monterade packningarna,o-ringarna och hållaren så jag vet inte vad som gått fel. Hade inte heller för mkt kylarvätska. Någon som vet vad man kan prova? Innan det började läcka igen blev det en del bakhjulsåka men det ska väl inte spela ngn roll? Mkt tacksam för tips...